Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 12

Tråden skapades och har fått 1433 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skurup
  • 2007-02-15 21:27

ARP Pro-Soloist av steelworker i bra skick dock något defekt. Ska nu sättas ihop med min tidigare vilket blir en i nästan nyskick.

Ursprungligen av Synapskollaps:

Nice!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-02-16 12:11

ohhh,, dubalicious

Ohjäää!
Den kan dubba loss det mesta! Riktigt skön analog karaktär. Minimalt brus/oljud. Fint skick. En pärla!

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-02-17 02:17

Inte riktigt en synt, men ett midiklav. CME UF5 införskaffat. Ett väldigt kompetent midiklav faktiskt med bra layout på funktionerna. Kommer nog vara riktigt enkelt att sköta under livesituationer. Klaviaturet var dessutom bättre än de jag testade på musikbörsen när den precis var ny. Gissar att de justerat konstruktionen en aning.

Lite roligt var att jag blev inspirerad av midiklavet och gjorde nya grejer med FM8. Knappast så att jag inte haft midiklav till FM8 innan liksom...märkligt...men kul ändå.

Drabbades av en GAS-attack och köpte på mig en MKS-50. Haaakuuuh!!!

Jag köpte en Monomachine för några månader sedan. Intressant pryl. Det är, tro det eller ej, genom basgångar den grävt sig ända in i mitt hjärta.. uppfuckade, karaktärsfyllda basgångar. FM+ och Wavetable-synten gör det bäst.

Jag önskar att jag slapp trummorna, dock. Jag kan aldrig låta bli dem.. Monomachinen är en grym synt och så tar jag upp tre-fyra spår (av sex) till skisstrummor i varenda projekt.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-02-18 19:27

sis: får lära dig att låsatrummor med sidsyntesen, eftesom den har flera vågförmer kan du få ur alla trumljud du vill, så kan du låsa och copy-a runt slag med låsen på, efter som alla som har fler trumljud än ett samtidigt har dålig fantasi så klarar du dig med en kanal, när du lärt dig det så kan du även klämma in resten av syntljuden på samm kanal med.... sen så kan vi ses i min "hårt skruvade" värld i en enastående ljudbild signerad kexlådor från götet....

Kan säga att om man skiter i beatbox och skruuvar så är det friid å frööjd....

Hehe, ja.. kopplar jag bara in den bland de andra prylarna så är problemet löst, förstås. Annars kan jag ju, helt enkelt, ta mig i kragen och bara låta bli trummor.

20mil och en aningens längre skägg, samt en:

Ohw, trevigt!
Har ev en sån på G här i Götet... Fast en Super 100, anno 1975. Din är en Super 61, right? Du får skaka igång den & ladda upp en liten demosnutt, så man får höra lite hur den låter!

Ursprungligen av Electroboy:

20mil och en aningens längre skägg, samt en:

Senast redigerat 2007-02-21 10:36
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-19 21:26

Tusan... den som jag också var sugen på... om det råkar så Dynacord på den..

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-02-19 21:28

chorddag i helgen???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-19 21:28

Flashig!!!

Det råkar stå Dynacord Echochord Super på den!
Men ujujuj vad den behöver service (tusenmil). Bandet ligger helt slappt i den, haha. Men jag fick precis ljud igenom den. Ut kom rördist...inga delay (tack vare bandet då).
Men det är lugnt. 1000:- liksom. Skitsnygg dessutom. Den både luktar och ser 60-tal ut.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-02-19 21:58

fanken eboy, nu har du ju två bandisar... avis.

Inget att vara avis över! Tack för tipset Odlarn. Jag är skyldig en falafel:)
Har lastat hem lite scheman och info nu. Så snart ska den få lite omtanke och bli ompysslad.
Annars skickar jag den på service på HMaudio, helt enkelt. Vill ju få liv i den jäveln.

Aaaah, det bidde en Moog till slut...
Det står en liten fotknopp här nu och blinkar.

Ursprungligen av android:

Fint det! Grattis! Denna vecka eller nästa skall ju nya OSet komma också

Aj tusan? Vad bidde det? Det ingår säkert en inte alltför subtil hint där men jag är lite trög

Jag fick ett ryck och shoppade en Nord Stage Compact och en Fatar VMK-176+; är SJUKT NÖJD med båda..! Norden är en BRUTAL gigmaskin och Fatarens klaviatur gör Ivory så roligt, så roligt..! Det enda man kan anmärka på är att 73 resp 76 tangenter är bra, men de borde vara A-C istället för E-G och F-C eller nåt... Som en choppad 88 helt enkelt.

• Medlem
  • 2007-02-20 18:19

Oberfunker: Moog Little Phatty, liten feting, fotknopp.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-02-20 18:24

android: skulle vara schysst om man fick höra ljudklipp ifrån den.
de ljuden på moogs sida känns inte som de ger något

Haha, "fotknopp"... Det skulle alldeles bestämt varit ett e där istället för ett av o'en...

leere: Ska se om jag kan skaka fram nåt smakprov så småningom, men till att börja med kan jag länka dig till en annan killes demosnutt: http://assar.se/musik/Moogtest.mp3

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-02-22 15:54

Haha, "fotknopp"... Det skulle alldeles bestämt varit ett e där istället för ett av o'en...

leere: Ska se om jag kan skaka fram nåt smakprov så småningom, men till att börja med kan jag länka dig till en annan killes demosnutt: http://assar.se/musik/Moogtest.mp3

är allt moog på den låten?

tror jag fick ha begär. måste ialla fall testa en.
hittils har ingen av de moogar jag testat gjort mig nöjd ialla fall.
kanske man kan falla för den fettot

Låter bra det där..! Jag har varit och lekt med en ett par gånger, men ännu inte bestämt mig om den ersätter SE-1:an fullt ut... den tar mer plats, men har färre minnesplatser, snabbare enveloper men färre modulationsmöjligheter...

Den inne på 4sound sthlm lät iaf inge vidare.. förhoppningsvis deffekt eller smutsig el

Aha ... Dåså ... "Fetknopp" var lite tydligare

Grattis, Androiden! Kul som tusan ju!

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-22 02:09

Nya sliders till min Odyssey !!

yes, ni läste rätt. Helt nya sliders till min Odyssey !!

L

Bevaka tråden