Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Color Manager för Cinema Display?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-02-03 00:40

Kanske lite förvirrande rubrik, men jag undrar om det finns mjukvara som kan styra Cinema Displays färgåtergivning.
Det vill säga ställa in RGB, gamma å kelvin grader... för jag är så sugen å köpa en Cinema Display men har inte velat för att det inte finns just dessa funktioner...

nu kanske jag är ute och cyklar som vanligt, men det är väl just det man gör i systeminställningar?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-02-19 21:31

hehe nej tyvärr inte det. det jag menar är knapparna man brukar ha i vanligt skärm.. justera efter skärmen inte efter vad grafikkortet återger... hmm.. det verkar inte finnas nån som vet här inne...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-19 21:53

Visserligen inte exakt vad du letar efter, men...

Jag skulle föreslå SuperCal http://www.bergdesign.com/supercal/

Ett enkelt och gratis kalibreringsprogram där du med några enkla steg får ut en ColorSync-profil med de intställningar som passar dina personliga preferenser. Du får visserligen ut inställningarna i en ColorSync-profil, men resultatet blir ungefär samma som om du hade gjort inställningan manuellt med "knappar"

Annars finns det kalibreringsverktyg med tillhörande programvara.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-02-21 12:32

tack för tipset, men jag har en kalibrering hemma... det funkar men har man en eye-one vill man gärna justera skärmens värde så man får färgerna så bra som möjligt som ska användas i grafisk jobb..

1
Bevaka tråden