Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet jag om jag har en död pixel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-22 14:18

jaha, nu har min kära ipod (30 gb G5) gått och blivit repig som satan. Korkad som jag var bangade jag att köpa invisible shield elelr dylikt och displex funkar bara till viss del. Är nu väldigt sugen på att fixa en ny ipod eftersom den jag har nu ser jävligt ful ut + att batteriet är jävligt dåligt (skall göra ett batteritest ikväll).

Jag TROR också att jag kan ha en död pixel, men vet inte riktigt hur en sån ser ut och med min repiga display är det svårt att skilja repor från displayfel. Skulle vilja ha nån som kan bisa bild elelr dyl på en död pixeljävel på ipod. Tänkte skicka in den i nästa vecka men om det inte finns något pixelfel kanske det är onödigt.

Så, hur ser egentligen en död pixel ut på en ipod och hur dålig batteritid måste den ha för att kunna bytas. Och finns det någon medveten handling man kan utföra för att få byta ut ipoden? ett så kallat "systemknull"

Tack så hjärtligt

om du har en död pixel då lyser en pixel i samma färg hela tiden, allatså samma prick hela tiden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-22 17:26

jo men den jag har typ "blinkar" eller byter färg men helt fel. Skickar in den i alla fall så får jag se, kostar väl inget?

me tanke på hur repig din iPod var som du sa, då är det inte säkert att de tar emot den, men om de nu gör de för att "laga" den då får du en helt ny bara

Tror knappast du kommer få en ny ipod.
Batteriet kommer dom troligen bara byta ut.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-24 18:29

Snackade med en hyffsat teknikkunnig plare idag coh han sa att ahn trodde att det var en död pixel jag hade. och när man kollar på film eller en helt svart bild ser man skillnad på den och där det är repor. Den är nästan alltid vit men får lite "inslag" eller typ blinkar till i rött ibland. jag skall iaf begära service på apple hemsida så får vi se hur det går.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-02-20 22:31

Är det massa repor så är det ju antagligen inte deras fel utan du som har misshandlat fram den döda pixeln, svårt att få garanti då

Ja, jag tror inte de kommer byta den, ifall den är illa tilltygad.

1
Bevaka tråden