Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma färger visas olika i Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ser ofta skillnad på färgnyanser i en inklistrad bild på hemsidor i min Macbook Pro. En bild med t.ex. vit bakgrund gif eller jpg bild mot vitt underlag så ser jag skillnad mellan bildens vita bakgrund och hemsidans vita bakgrund. Bilderna är optimerade för webben och jag kan inte se skillnader i min 20 tums Apple skärm eller på andra skärmar. Vad kommer detta sig? En felkalibrering av Macbook Pros skärm drabbar ju samma färger på samma sätt... Jag har bifogat en bild som visar dilemmat: Bilder med röd bakgrund har klistrats in på hemsidan www.johnhellstrom.com röda bakgrund. Det är exakt samma röda nyans när jag testar och jag ser inte skillnad på andra datorer. Vad beror mysteriet på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 17:42

Jag ser skillnad i Safari men inte i Firefox.

Safari tar hänsyn till färgstyrning men inte Firefox så det är något där som spökar för dig.

Janne

Samma här - skillnaden är i Safari
men inte i Firefox eller Opera

(Gamla IE klarar inte att visa sidan - det blir bara grönt på hela sidan)

Det finns en tråd i ämnet nyligen. Hittar den inte nu, men bör gå att hitta efter lite sökning.

Tackar. Märkligt, använder Safari på båda datorerna med det fungerar bra på min 20tums externa skärm och Mac Pron. Arbetar oftast med Adobe RGB och omvandlar bilderna Spara för Webb i Photoshop. Skall kolla att jag sparar ICC profilerna och i sRGB och jämföra skärmbilderna igen...

1
Bevaka tråden