Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar SPAM?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag gör ett försök att få svar på en gåta som gäller e-mail : hur kan det komma sig att meddelanden som är adresserade till helt andra personer ändå letar sig in i min brevlåda? Det rör sig tvekslöst om SPAM. Jag har tre färska exempel men tvekar att lägga ut adresserna eftersom det kanske, trots allt, rör sig om verkliga personer.
Till sist : jag har konto hos Telia.

Hälsningar,
Karl-Anders Arvidsson

Det kan vara så att din adress, tillsammans med många många andra, står i bcc fältet. Adresser man skriver i bcc fältet syns inte för mottagarna.
Om man tillexempel ska göra utskick till flera av sina vänner så bör man alltid skriva deras adresser i bcc fältet för alla kanske inte vill att man ska sprida deras epostadress. Något som folk ofta missar är att man inte behöver skriva någon mottagare i det vanliga mottagar fältet, utan det räcker med att skriva adresser i bcc fältet. (En risk med att skriva många adresser i bcc fältet är ju dock att det fastnar i mottagarnas spamfilter, men å andra sidan så är ju det massutskick man gör en typ av spam.)

1
Bevaka tråden