Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne i gammal iMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en gammal iMac, 266 MHz med släd-cd. När jag kollar på RAM-bestyckningen ser jag följande: J1/TOP 64 MB och J3/BOTTOM 32 MB. Kan någon hjälpa mig att tyda detta? Är någon av kapslarna fasta?

Vad jag förstår så klarar burken max 256 MB. Stämmer det?

Lev väl
//tm

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-26 13:34

http://lowendmac.com/imacs/imac-c.shtml

Här har du en del spec om den datorn... 384 MB max. Båda ska nog vara utbytbara...

Jag är inte så insatt i de modellerna, men det ska väl finnas en lucka söm gör de mer lättillgängliga för RAM-byten. Sedan är frågan om båda är åtkomliga den vägen.

Har en något nyare (iMac DV 400MHz) där jag bytte ut båda kretsarna. Fast jag öppnade iofs hela burken och passade på att byta hårddisk och klock-batteri när jag ändå var inne i den, så jag minns inte riktigt allting.

ja men det är faktiskt så att Datorn inte alltid känner igen minnen. och du ha tex 2x 128 ram Pc100 skolle den känner igen de. däremot 1x 256 känner den inte igen.detär ochså tveksamt om datorn känner igen Pc133 ramminnen. Ibland fungerar det ibland inte. Jag ha gjord mig av med alla gamla iMac men de flästa sålde jag faktiskt med 160 eller 192 mb ram.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-26 14:03

Det beror på om du har A eller B versionen. B versionen kan ta 2 ggr 256 MB.
Det är två kortplatser i din iMac.

1
Bevaka tråden