Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återställning av iPod Video

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag vägrade plötsligt min iPod Video fungera med iTunes. Jag testade att installera om iTunes, men det hjälpte inte.

När jag kopplar in min iPod kommer följande felmeddelande upp:

iTunes har upptäckt en iPod som verkar vara skadad. Du kanske måste återställa denna iPod innan den kan användas med iTunes /.../

På kapacitet, programversion och serienummer står det "ej tillämpligt". Format är "(okänt)".

När jag sedan väljer att återställa min iPod kommer nästa felmeddelande:

Problem uppstod vid hämtningen av iPod-programvara för iPod-enheten "iPod". Den begärda resursen hittades inte.

Längre än så har jag alltså inte lyckats komma. För att kunna använda min iPod i iTunes måste jag alltså återställa den, men för att återställa den måste jag kunna använda den i iTunes. Någon som har en lösning??

Prövat att återställa själva ipoden?

Ursprungligen av antonholmstedt:

Prövat att återställa själva ipoden?

EXAKT samma sak har hänt mig också. Så min fråga till dig är hur tusan man återställer själva iPoden då, om inte genom iTunes?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-28 08:03

Jag har för mig att det gick att återställa 3G iPods genom någon knapptryckning, men jag minns den tyvärr inte... Sen är det ju inte säkert att den funkar på nyare iPodar heller, förstås. Så varför skrev jag nu det här inlägget öht...?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-06 16:41

Men det där är ju bara en s.k. soft reset, en omstart av iPoden. Inte en (fabriks-)återställning. Lite otydlig info från Apple där tycker jag... Se även http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

1
Bevaka tråden