Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det verkar inte finnas så många 2.5" lådor till dessa diskar eller så letar jag för dåligt. Har ni några förslag? Jag hittade följande på komplett, funkar det?
Vit plast med kromdetaljer och en blå lysdiod.
Man får med ett sött fodral i vitt fejk-läder också.
Mycket snyggare i verkligheten jämfört med på bilderna...
Enda nackdelen är avsaknaden av firewire. Men det känns som att man klarar sig.
Jag undrade vad det var för skillnad mellan ComboGB och ToughTech mini, nu ser jag skillnaden. ToughTech mini skulle passa mig, men den är också lika dyr $120.
Det verkar inte vara så lätt att hitta 2,5" sata kabinett med Firewire.
Jag köpte en och den var rätt snygg, men den är tyvärr lika snygg på båda sidorna. Det innebär att den inte står så bra på något håll eftersom den inte är platt. Jag kanske sätter på några små möbeltassar eller motsvarande...
Jag köpte en och den var rätt snygg, men den är tyvärr lika snygg på båda sidorna. Det innebär att den inte står så bra på något håll eftersom den inte är platt. Jag kanske sätter på några små möbeltassar eller motsvarande...
Det verkar inte finnas så många 2.5" lådor till dessa diskar eller så letar jag för dåligt. Har ni några förslag? Jag hittade följande på komplett, funkar det?
Det räcker med USB för den jag köpte. Jag undrade dock om det ibland krävs mer kräm än vad en port fixar eftersom den medföljande USB-sladden hade dubbla USB-kontakter på datorsidan. Jag har dock bara använt en (och vågar inte heller stoppa in båda samtidigt i min Mac).
Det räcker med USB för den jag köpte. Jag undrade dock om det ibland krävs mer kräm än vad en port fixar eftersom den medföljande USB-sladden hade dubbla USB-kontakter på datorsidan. Jag har dock bara använt en (och vågar inte heller stoppa in båda samtidigt i min Mac).
En usb-pryl kan enligt specifikationen kräva upp till 2,5 W från porten. En 2,5" hårddisk drar runt 2 W, utom just när den skall varva upp från viloläge. Så det kan hända att du överbelastar porten momentant när hårddisken drar igång, men det klarar den säkert.