Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några enkla frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar bli mer och mer intreserad av mac pro. Anledningen är att det är en kraftig maskin.

• Hur mycket låter en Mac pro? (har mac mini nu)
• Mac Pro´s minne har något svart på sig. Går det bra att ha andra minnesmoduler?
• Är det några speciella hårdiskar man skall använda i de tomma utrymmerna?
• Motsvarar Mac Pro en lika kraftig pc. Jag har som mål att spela de senaste tunga spelen. Räcker ett standad grafikkort på 256 Mb? Blir det någon skillnad?

Tacksam för svar

• Medlem
  • 2007-02-28 10:35

*låter mycket lite (störs inget alls av den, defaultdisken knastrar lite dock när den jobbar för fullt)
*du bör ha minnen med kylfläsar på, annars kan det bli så att minnena klockas ner pga värmen
*nej, vanliga satadiskar, mycket enkelt att installera så köp inte apples
*den enda skillnaden mot motsvarande pc är väl att ingen annan använder efi utan fortfarande bios. installerar du windows så kan du så vitt jag vet använda vilket grafikkort du vill som stödjs av windows.

om jag vore du skulle jag vänta lite med köp. borde komma ny version när som helst (obs borde, det kan dröja till wwdc eller liknande om du har otur).

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-01 09:20

Vad minnena gäller så räcker det inte med vilken kylfläns som helst. Köp minnen som är just gjorda för MacPro. När MacPro kom ut så drog kingston tillbaka sinn första serie minnen för macpro eftersom det blev problem.

Minnena sitter efter prossesorn i kylkanalen. Konstuktionen är mycket bra när det kommer till att ha en tyst maskin. Vilket MacPro är. Men det kräver sina kylflänsar på minnena.

Det tyngsta spel jag har provat på en MacPro är HALO och det med det sämsta grafikkortet. Men aldrig att fläktarna skulle ha ökat i varvtal. Ska du ha Windows på den så gäller XP Pro som minimum. Home versionen stöder inte fler än 2 prossessorer.

1
Bevaka tråden