Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rak höger

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 21:53

Det här låter ju helt sjukt men jag känner bara att jag är tvungen att tipsa som det.

I förrgår dog min följeslagare sen 2 år tillbaka. Efter att ha lyssnat på den vid upplivningsförsöken insåg jag att det är hårddisken som lagt av. Jag hör klicken, nedvarvningen och den hemska symbolen på displayen med adressen till ipodens supportsida släkte det sista hoppet att återuppliva min älskade.

Men så idag, när jag beklagar mig för min syster, kommer hon med det underligaste tipset. Min pojkvän hade samma problem och eftersom garantin hade gått ut slog de på den på höger sida i affären. Min tanke var ju först; galenskap. Men eftersom läget blivit mer och mer desperat och jag insåg att det inte fanns nån möjlighet att inköpa en ny hårddisk under helgen bestämde jag mig för att göra ett sista upplivningsförsök.

PANG! Höger sida rakt ner i bordet på 20 cm avstånd...

Kändes precis som i "the abyss"...

Jag har spenderat kvällen med att njuta av miraklet, trodde verkligen inte att det var möjligt. Tror nog inte att detta är en universallösning och jag tar inget som helst ansvar för metodens eventuella baksidor.

Men när all hopp är ute...

Oj, coolt! Undra just vad som händer med podden då egentligen.

Jag tror helt enkelt armen som flyttar diskläsaren har hängt sig/hakat fast och skakas loss när den får en smäll.
Egentligen inte så konstigt, men suveränt om det går att fixa dem på detta vis.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-19 08:22

Det är inte första gången det rapporteras om att man kan "laga" sin iPod genom att t.ex. släppa den från några decimeters höjd, och det är nog som theplague skriver, att det läsarmen som låst sig på nåt vis.

Ooootroligt!

Min "döda" 4G har uppstått ifrån det döda.

Jag hade dömt ut hårdisken men nu funkar den igen.
20 cm, pang i bordet och den funkar som i gamla dar.

Tack för tipset!!!

När min iPod blir så att det felmeddelandet kommer upp, brukar jag ta ur hårddisken och sätta i den igen. Det har aldrig misslyckats.

Senast redigerat 2007-03-30 21:51
Ursprungligen av taikonaut:

När min iPod blir så räcker brukar jag ta ur hårddisken och sätta i den igen. Det har aldrig misslyckats.

När det iPod "blir"?!?

Det känns mer skonsamt att plocka isär ipoden och sen sätta ihop den än att drämma den i något hårt.

1
Bevaka tråden