Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen inlogg möjlig på Macversionen av Messenger 6.0.1

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-21 13:40

Varför kan jag inte komma in på Msn Messenger för Mac men det går bra på PC versionen
Jag har nog provat allt. Det går varken på Min MacBook (Ny installtion från början) eller PB 15" eller iMac20"
Ni undrar varför men vissa av min vänner har inte fattat det här med vilket OS som är mest äverlägset även om det inte verkar gälla i dettta fall...

Får bar upp följande ruta så fort jag provar via Mac men det går som sagt utmärkt på PeZe

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 13:51

Och du har provat att göra som det står i meddelandet?

• Medlem
  • Lund
  • 2006-12-21 14:35
Ursprungligen av flojon:

Och du har provat att göra som det står i meddelandet?

Jajemen men int blev de bettre me efter de! :">

• Oregistrerad
  • 2006-12-21 14:28

Varför kör du via MSN? Är det för den snabba filöverföringen eller?
Annars så råder jag dig till att dissa det där - onekligen - fula och värdelösa programmet och kör med Proteus eller Adium istället.
De programmen fungerar dessutom med mer än bara MSN, du kan köra ICQ, Yahoo!, Jabber etc samtidigt... på MSN:Mac kan du bara köra MSN...

http://www.proteusx.org/
http://www.adiumx.com

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 19:49

Börja med att prova med adium. Fungerar detta, är det la MSNMSG det är fel på.

har samma problem som ovanstående och tycker att råden härinne inte riktigt höll måttet..
Jag vill ha igång program-helvetet...

MSN för Mac

Är det flera än jag som inte lyckas logga in på varken MSN eller hotmail? Helt plötsligt är det omöjligt från min dator, medans jag kan logga in från syrrans PC......

Ursprungligen av iBoyMalmö:

Är det flera än jag som inte lyckas logga in på varken MSN eller hotmail? Helt plötsligt är det omöjligt från min dator, medans jag kan logga in från syrrans PC......

Japp, samma problem för mig också. Har varit så sedan igår..
Kommer in på MSN med iChat + Jabber, med det fungerar inte med Microsoft Messenger eller aMsn. Hotmail fungerar en gång av tio ungefär.

I Windows på jobbet fungerar det utan problem.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-01 19:13
Ursprungligen av iBoyMalmö:

SKönt att det inte bara var hos mig det var problem. Har varit vansinnig på min burk i två dagar nu, men felet verkar uppenbarligen inte ligga där.

Dessvärre funkar det dåligt på min PC också.... jag kan logga in, men det fungerar inte att skriva meddelanden. Får fel hela tiden.

//Peter

Hörde på radion att 65000 användare inte kunde komma åt sin hotmail eller messenger pga ett serverfel hos Microsoft. Ett tag kände jag mig ensam, inte numera...!

Som sagt... kolla länken på idg ovan...

1
Bevaka tråden