Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod vägrar starta,, snälla hjälp mig!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag blev plötsligt nyfiken över att prova Background Hack (vilket gör att man kan ha bakgrundsbild på ipoden) och fixade en bild i IpodWizard. När jag sedan disconectade så startade iPoden om och om och om igen. Så jag satt den i diskmode och återställde den. Sedan provade jag igen , och samma sak där.. Då tänkte jag "tredje gången gilt" och så provade jag en tredje gång men samma sak hände då. Men när jag skulle hålla inne kombinationen för Diskmode så tryckte jag fel två gånger och så dog den. Antagligen av dött batteri... Men nu till min stora fasa är den helt död! . Jag är helt förtvivlad,,, jag kopplar in den i datorn och den är totalt livlös, inget äpple , ingeting , bara blank skärm.. Snälla hjälp mig Jag använder iPoden fruktansvärt mycket dagligen och har det mycket svårare utan den...

Med Vänliga Hälsningar,
Andre

• Medlem
  • 2007-02-27 21:07

Ojoj, en jäkla massa otur där, lider med dig. Vad jag vet så finns det bara en sak kvar att testa. Det är "sista utvägen".
Lycka till!

Tyvärr du,,, det är så illa att den inte startar alls.... Totalt död alltså,, inget liv när man kopplar in den i datorn

• Medlem
  • 2007-02-28 17:14

Försök få ut någon garanti på den då, du behöver ju inte nämna att du höll på och moddade iPodens firmware.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-28 17:20
Ursprungligen av Muppo:

Försök få ut någon garanti på den då, du behöver ju inte nämna att du höll på och moddade iPodens firmware.

Det syns nog när dom tar in den till service, och då åker han tyvärr på att betala.

Forsök hellre att plugga den i en strömadapter, låt den vara inkopplat en stund, och se om den vaknar till liv. Om den har stendött batteri, så krävs det en strömadapter för att väcka den till liv igen.

Jag har en ström adapter ,, men det hjälper inte det heller ... Tror ni verkligen att dom märker det?? Det är ju bara en sträng i hela firmware'n ,, Usch,, säg nu inte att jag gått och pajat min ipod för gott

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-28 22:33

Dom lär väl kanske inte upptäcka det när du lämnar in den, men frågan är vad som hender när den kommer till Apples serviceverkstad i Holland. Det kan hända att du kommar att få en saftig nota i efterhand.

Det finns kanske en grunn till att man INTE skall fippla med firmvaran själv, då får man oftast skylla sig själv. Sorry.

• Medlem
  • 2007-03-01 17:47

Hur länge har du haft den i strömadaptersn, har en polare som lät sin iPod vara inkopplad under en längre period, efter en dag eller så så funkade den. Men om den inte reagerar överhuvudtaget så lär ju inte apple märka nåt.

Den reagerar på exakt ingeting, jag har haft den ikopplad i strömmen sedan första inlägget på denna tråden, så den är relativt död... Jag fick paketet som jag skickar ipoden till Holland med idag, det är väl bara att skicka, eller är där något jag skall prova? . Men nu vill jag veta,, varför startar den inte?,, är det något firmware mojs som den höll på med och så tog batteriet slut i någon viktig process och nu känner den inte av ström.. eller?

• Medlem
  • 2007-03-02 18:42

Känns mer som om hårddisken kraschat eller nåt i den stilen, iom att den inte reagerar om du pluggar in den.

hej jag hade samma problem, hårdisken lät som att den hade krachat, o så hittade den inte operativsystemet ,så jag fyllde i ett formulär på apples hemsida så kom en postbil o hämta grejerna o skickade ner de till holland (service center)

apple har som andra stora företag varken tid eller pengar för att undersöka problemet om den inte startar. så är det garanti kvar så skicka den !
så lär du få en ny en vecka eller två efter att dom hämta den.

min ipod slutade fungera efter jag använt ett annat program för att föra över musik.

1
Bevaka tråden