Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klickande ljud? MBP

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-02 12:08

Ibland låter min MBP som när man släpper en stålkula på ett trägolv, som om något studsar.
Innan den var på reparation hände detta ganska sällan, nu kan det ske med bara några sekunders mellanrum... vad är det och hur får jag bort det? Är det något med hårddisken?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-02 15:42

Ibland får jag något kloink-liknande ljud från min MacBook Pro CD. Men efter en ominstallation så försvann det någon månad. Bara för att dyka upp igen hörom veckan. Men nu mycket mindre frekvent.

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 15:51

Det kan vara hårddisken som är defekt.
Jad hade det på min MB vid två tillfällen. Spelade in ljudet med mobilen och skickade ljudfilen till min återförsäljare som nu beställt ny disk.

Yes!!

• Medlem
  • 2007-03-02 17:34

Var ju skumt, under reparationen fick jag en helt ny hårddisk...
Det är dessutom en helt ny installation av OS X.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-03 00:36

Ett litet tyst klickande ljud som kommer från hårddisken betyder att den har parkerat läshuvudet. Det är normalt. Olika hårddiskar har olika beteende när det gäller detta, vissa väsnas mer än andra, osv.

http://www.99.se/images/avatars/applewarning.jpg <- håller med, bättre med ett helt äpple än att det e tuggat

[fortfarande skeptisk, inget illa menat tycker symbolen va skitbra, jag har den avtuggade biten i handen ;]

1
Bevaka tråden