• Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-03 19:34

Jag har nyligen flyttat och jag stod inte ut med alla nätverkskablar efter en kort period och valde att "go wireless" precis som jag haft hemma. Som den totalt omvända och Apple-fierade människa jag blivit det sista året så köpte jag såklart en Airport Express. Jag funderade på Extreme-modellen MEN den var i dyraste laget och jag hade hört att Xbox 360 inte ville samarbeta med den såvida mn inte slår ifrån WEP-säkerheten/koden.

Efter lite om och men fick jag till slut min Airport Express att uppfatta både min Mac Mini samt min MacBook som bägge har Airport inbyygt i sig. Efter lite mer pill fick jag även min Wii att koppla upp sig till Airport när man skagit in en 13-15 tecken lång kod som jag fann gömd i nätverksinställningarna. DEt var nån mer allmän WEP-kod istället för min privata.

Då trodde jag att samma sak gällde min Xbox 360 MEN det gick inte. Felsökningen säger att den inte hittar en PC i närheten (tro fan det...) och kan inte ansluta. Men då har den redan i förväg, innan jag fick slå in koden hittat nätverkspunkten (Airport-express-enheten). Så vad jag förstår kan den hitta maskinen men vill inte ansluta. Felsökningen säger en massa crap om att jag saknar Media Player osv.. bla. bla. bla...

Nåja... finns det något vis att ansluta Xbox 360 till Airport Express och hur gör man? Jag är inte superteknisk så var varsamma med vad ni slänger för termer i minr iktning för nätverksexpert är jag inte.