Ja, "ganska" mycket mer än man kan uppfatta. En normal videokamera kör med runt 30 fps (vanligen 24 fps), och en vanlig CRT-skärm kör med 25 fps. Jag har aldrig riktigt förstått varför folk klagar på "låg" (<50) fps, när man inte skulle märka det om det inte stod något.
Michael
Nu får jag väl ta skriva något här också för en gångs skull
Att ögat bara skulle uppfatta ett vist antal FPS är en myt. Man kan inte mäta ögats uppdateringsfrekvens med FPS. Ögat reagerar ju på ljusskillnader och dess "FPS" kan variera extremt beroende på vad som rör sig och hur mycket ljus detta ting reflekterar.
Dock är det en annan sak med just FPS i ett spel. Anledningen till att man är så pass känslig för låg fps beror på tre saker.
För det första saknar många spel motion blur, vilket gör att varje bild är helt skarp och man kan därför se varenda rörelse ett objekt gör.
För det andra, är man mycket känslig för när uppdateringsfrekvensen ändrar sig från t ex 40 till 10 till 30 och sen till 10 igen.
Slutligen, kan det vara mycket viktigt med hög FPS i snabba spel då om du har låg FPS tar det längre tid innan fienden ritas upp på skärmen och kan därför ha haft tillräckligt mycket tid på sig att kunna ställa sig framför dig och skjuta innan han ritas upp på skärmen. Bara för att spelet inte ritar upp en bild betyder inte det att du inte skulle kunna se den.
Med detta sagt måste jag ändå säga att 100 FPS är något av lite overkill då skärmen i sig ändå oftast inte kan rita upp bilden lika snabbt som grafikkortet kan rendera den.