Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

z710 & iSync (Hjäälp)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 18:36

Halloj, jag har gjort ett stort misstag, köpt en telefon som inte vill godkännas av iSync, finns det något annat sätt att synka adressboken på ?

Telefonen är en SonyEricsson z710

mvh/ Magnus

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-07 22:16

Lugn... Det kommer ordna sig i nästa iSync uppdatering. Du kan fortfarande exportera din adressbok för att få över alla nummer till din nya telefon. Men det är ingen syncning, men dock en lösning fram tills Apple uppdaterar iSync.

Öppna adressboken och markera alla, välj Arkiv>Exportera Vcard-kort, spara på lämpligt ställe och skicka filen till din lur via bluetooth. Förhoppningsvis frågar telefonen om du vill lägga till kontakterna i telefonboken... Voila!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-07 23:25

Tackar för detta !!!
vad enkelt...
många tack !!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-11-08 23:01

Finns ett plugin här: mobile.feisar.com Kostar ett par kronor.

Jag har just gjort samma tabbe efter ett plötsligt haveri och trodde i min dumhet det skulle räcka att feletonen hade blåtand

Tror jag lyckats exportera 'alla' kontakter till skrivbordet och därefter importera dom till telefonen. De hamnar då automatiskt i något som heter .trash/501 men var ska de ligga för att visas bland kontakter?

Genomgång för dummies uppskattas.

OT: Är det sannolikt med en uppdaterad isync snart?

SE Z710i

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-09 15:25

z710i och mac

Kan inte få min SonyEricsson z710i att ansluta till min mac. Datorn 'hittar' visserligen telefonen och telefonen datorn, men anslutningen misslyckas. Någon som vet hur jag ska göra?
Mvh
Mircha

Mircha: Jodå, du bör kunna para dom och föra över filer via bluetooth eller medföljande USB-kabel men telefonen stöds ännu inte av isync tyvärr.

Hoppas fortfarande att min frågeställning syns; var ska kontakterna ligga för synas i telefonens adressbok?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 00:13

Det slutade faktiskt med att jag köpte en plugin för 20:- nu funkar synkningen igen, men ej SMS-skickning direkt från adressboken, vilken jag saknar oerhört.

/mangan

  • Medlem
  • 2007-03-11 21:35

Jag får inte z710 att ansluta med bluetoth, jag kommer så långt som att den ber om kod för ansluta, jag skriver samma kod i telefonen och datorn men anslutningen misslyckas får jag till svar. iSync hittar överhuvudtaget inte telefonen.. Nån som har fått sin lur att fungera?
/Hogge

1
Bevaka tråden