Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det är inte direkt dom bildade tungviktarna inom reklamvärlden som producerar banners för Internet har jag förstått :-D. Jag undrar ofta vem dom är - det är så exeptionellt många banners som levererar katastrofal svenska. Är det digitalgrafiskt skickliga/snabba gymnasieelever - med begränsat språk - som gör extrajobb på kvällarna? Lågavlönade?
Det är inte direkt dom bildade tungviktarna inom reklamvärlden som producerar banners för Internet har jag förstått :-D. Jag undrar ofta vem dom är - det är så exeptionellt många banners som levererar katastrofal svenska. Är det digitalgrafiskt skickliga/snabba gymnasieelever - med begränsat språk - som gör extrajobb på kvällarna? Lågavlönade?
Eller också en amerikan med svensk ordbok, eftersom det ofta handlar om rena direktöversättningar. Minns särskilt när iLife lanserarades med nåt i stil med "Som Microsoft Office - för resten av ditt liv".
ps. OT: "Allt kommer till liv", från affisch till "Natt på muséet" ds.
MacBook Pro-sidan är allra finast, tycker jag. "Ingen detalj är för obetydlig." Längre ner på samma bild har de lyckats översätta "optical digital/headphone" med "optiskt digitala hörlurar".
Lustigt nog har de översatt det korrekt på MacBook-sidan.