Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera tv-program ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå..
Har idag slängt in massa serier på iPoden. Har taggat dom rätt så dom ligger under "TV-program" och heter rätt osv. Mitt problem är hur jag ska kunna sortera dessa i rätt nummer ordning. Jag har skrivit in vilket avsnitt det är, tex Säsong 1 avsnittsnummer 3 samt avsnitts-id. Men nu när jag går in under "TV-program" i iTunes så ligger ändå avsnitten i bokstavsordning om jag sorterar efter vilken serie det är. Just nu har jag tex Parlamentet och Family Guy med, så jag sorterar efter "Program" och då lägger dom sig snyggt Parlamentet för sig och Family Guy för sig. Men inom varje serie så ligger avsnitten i bokstavsordning efter vad avnittet heter istället för i nummer ordning, vilket är totalt idiotiskt för om jag då sitter med min iPod så har jag ingen aning om vilket avsnitt som är vilket i ordningen. Finns det något bra sätt att ordna detta på?

Sen har jag en liten följdfråga, finns det nåt lätt sätt att tagga flera avsnitt på en gång? använder idag "Tag & Rename" för musik men detta fungerar inte med tv-program.

Tacksam för svar...

MVH Kim

• Medlem
  • 2007-03-09 17:35

Mina är döpta S01E02-blabla, (S=season E=episode), då sorteras dom efter varandra. Dock vet jag inte om det är det ovan som gör så att det sorteras eller bara att jag skrivit in avsnittnummer. Men testa bara ha ett nummer ibörjan av varje tex. 1that70sshow,2that70sshow osv osv.

Ursprungligen av wtfhs:

Mina är döpta S01E02-blabla, (S=season E=episode), då sorteras dom efter varandra. Dock vet jag inte om det är det ovan som gör så att det sorteras eller bara att jag skrivit in avsnittnummer. Men testa bara ha ett nummer ibörjan av varje tex. 1that70sshow,2that70sshow osv osv.

Jo det funkar ju säkerligen, men det ser ju inte lika snyggt ut sen på iPoden Bör ju finnas ett sätt att skriva i ordningen så det funkar precis på samma sätt som musiken. Nu har jag ordnat så att dom är rätt sorterade i iTunes, men iPoden har fortfarande i bokstavsordning

• Medlem
  • 2007-03-11 11:05

ja men de ser rätt bra ut i ipoden
S01E01-that70sshow
S01E02-that70sshow
S01E03-that70sshow

Hellre har jag dom i odrning än att börja leta efter ett avsnitt så fort man sett klart ett annat.

Ursprungligen av wtfhs:

ja men de ser rätt bra ut i ipoden
S01E01-that70sshow
S01E02-that70sshow
S01E03-that70sshow

Hellre har jag dom i odrning än att börja leta efter ett avsnitt så fort man sett klart ett annat.

jo det är klart.. men man kan ju tycka att typ världens största mp3tillverkare bör ha ett sätt så att avsnitten läggs i nummerordning när man ändå kan skriva i avsnittsnummer i iTunes.. det är väl inte för mycket begärt ?

• Medlem
  • 2007-03-12 17:59

nej för fan , väldigt konstigt

Ursprungligen av wtfhs:

nej för fan , väldigt konstigt

apple har nu släppt en uppdatering och problemet är löst..

• Medlem
  • Landskrona
  • 2007-12-05 18:52

Hur löste du problemet om jag får fråga?
Har samma problem

1
Bevaka tråden