Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över analog video till hårddisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har äntligen tagit mig för att föra över gamla analoga videoband till datorn, för att sedan bränna till dvd.
Jag använder en sony handycam video med av-dv möjlighet. Jag kopplar in video kabeln och sedan firewire in i datorn. Överföringen går till synes bra men efter någon minut stannar överföringen och programmet signalerar att videokameran är frånkopplad.
Jag använder I- Movie HD och min dator är en intel I-mac.
Jag tror inte att det är glappkontakt eftersom det går att ladda ner det som finns filmat i kameran.

Är det någon som känner igen detta problem eller har någon aning var felet kan spåras?

  • Medlem
  • 2007-03-12 21:54

Hej

Jag råkade ut för något liknande när jag konverterade från analog till digital. Det som hände var att så fort det blev ett kort avbrott i analogströmmen (exempelvis för att man backat bandet under inspelningen) så tappade iMovie kontakten så att man fick starta igen. Det blev med andra ord till att sitta och passa överföringen eftersom varje band hade en tendens att tappa ett antal gånger.

1
Bevaka tråden