Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto funkar inte sedan jag flyttade biblioteket till en ny användare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skapade en ny användare på min Macbook Pro* och flyttade helt enkelt över Iphoto-biblioteket från min gamla användare till den nya. Men det verkar inte funka så bra, för Iphoto poppar hela tiden upp en varningsruta som säger:

"Ett fel inträffade medan bildbiblioteket sparades. De senaste ändringarna kan ha gått förlorade. Se till att det finns tillräckligt med utrymme på hårddisken och att iPhoto har tillgång till mappen iPhoto Library."

Alla bilder finns dock där, tycks det. Men jag kan inte importera bilder från kameran, och felmeddelandet vill inte försvinna.

Any ideas?

*...eftersom Filevault fått för sig att jag slagit i taket på min ursprungliga användare, trots att det finns massor med utrymme på disken.

Okej, mer info: Om jag skapar nya album så är de borta när jag öppnar Iphoto nästa gång.

...och lösningen är att kolla behörigheter för mappen Iphoto Library: Den aktuella användaren bör förstås ha fulla behörigheter till biblioteket...

1
Bevaka tråden