Hej!
Kollade lite på Apple Store efter AirPort Extreme-basstation och ev. ett AirPort Extreme-kort till min PB 15, 1,5Ghz Alu med 512 MB RAM, enligt dem klarar min PB av alla kraven... I förbifarten kollade jag priser på minnen eftersom jag tänkte lämna in PBn på Apple Center i Malmö för installation av AirPort Extreme-kortet och lite rengöring och översyn.
Men:
Kolla hur _mycket_ det kostar att köpa minne nu...
För bara någon månad sedan kunde jag få dessa mycket billigare, eller? Jag vet inte om jag törs lita på minne som säljs på andra ställen, Kingston brukar ha gott rykte men jag vill inte montera det själv. Har gjort det (ha! rättare sagt försökt...) en gång med en originalminnesmodul från Apple - en på 512MB, men då gick Logickortet sönder. Jag har bara öppnat den lilla luckan, jordade mi ordentligt och stoppade in den andra 512 MBmodulen, men då dog bara PBn. Inte ens med bara origínalminnet ville den starta, det pep bara 3 ggr hela tiden.
In med den på Apple Center i Malmö och de fick byta ut Logickortet, det bara pajade. Nu har jag ingen garanti längre (köpt i juni 2005) och ingen Apple Care, så allt kostar....
Med denna erfarenhet så skulle jag helst vilja köpa minnet på Apple Store och lämna in det hos Apple Center, men med de här hutlösa priser..
Tacksam för lite feedback