Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lumix DMC-LX2 Vs Leica D-Lux 3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 18:45

Tjjjoo
Jag måste köpa en ny kompaktkamera för ett jobb jag ska göra? Tänkte höra lite för och emot Lumix DMC-LX2 Vs Leica D-Lux 3,, vad är det för skillnad? finns det några Vs tester? vad får man för de extra 2000:- om man går på Leican? förutom en snygg Leica logga,, det är väl samma kamera under skalet..
Finns det några andra kompakter som håller ribban?

/F

Ricoh GR Digital är bäst

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 23:10

Jag har tyvärr bara hört si å så om just den, en polare har den och han var inte så nöjd med den,, själv har jag haft 2 av den analoga föregångaren som jag tyckte var riktigt bra..
Tror att det kommer att bli en svart lumix som det känns just nu..

Nej, det är ingen ju ingen vanlig kamera. För mig finns det dock inget annat alternativ i kampaktklassen.

Nya Sigman kan i och för sig bli intressant:
http://www.dpreview.com/news/0703/07030807sigmadp1.asp#press

Tyvärr en väldigt tråkigt baksida

Frågar ni mig kommer den piska Ricohn på fingrarna...
http://www.fotokoll.se/2007/03/08/grym-sensor-i-kompakt-fran-sigma/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-16 16:38

Sigman verkar bli riktigt grym, dock är det en fast glugg vilket såklart både kan vara bra och dåligt, själv tycker jag det kan bli trist att bara ha en 28 att leka med.. Sedan så hittade jag leican med 4GB kort, den sköna Stig Helmer bruna skinväskan, för 7 000:- vet inte om man bara blivit märkesbög,, men en leica känns så mycket skönare än en panasonic även om man betalar 1500:- mer bara för loggan..

Dock så läste jag på någon oklar sida att det kommer en ny version snart, vilket jag tycker låter lite väl tidigt eftersom det fortfarande är kö på dessa kameror ..

/F

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-19 10:49

Jag är inne på samma spår. Leica eller Lumix? Eller kanske rentav Ricoh? Eller ska man vänta och se vad Sigman kommer att kosta. Mer än Leican misstänker jag dock.

Jag har försökt att klura ut skillnaden mellan Leican och Lumixen och den enda väsentliga skillanden (förutom att ett futtigt minneskort och Photoshop Elements 3 ingår) verkar vara att Leica kör med egen firmware som ska ge något mindre brus och mer klassiska Leica-kontraster.

Men är det värt pengarna? Fan vet...

Fredric, var hittade du det paketet för 7 papp? Det känns som en bra deal ändå. Den bruna läderväskan är bara sååå skön...!

1
Bevaka tråden