Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Minin blir för varm - slår ifrån

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag uppgraderade nyss från 2x256MB RAM till 2x512MB RAM i Min Intel-Mini. Det är en CD på 1,5Ghz och jag har inte ändrat någonting i den förens idag.

Efter många svordomar så lyckades jag få i minnena och skruva ihop datorn igen. Jag startar den och allting verkar fungera bra. Efter en sisådär 15 minuter stänger den, helt utan förvarning, av sig. Jag blir fundersam men startar den igen för att se vad som hänt. När jag startar datorn så drar den igång precis som vanligt, men slår ifrån innan den hinner starta ordentligt. Jag känner under datorn och bränner mina fingertoppar (Fick en blåsa! )

Vad kan jag ha gjort fel under uppgraderingen som gör att datorn är så här otroligt varmt? Jag kör nu utan "skalet" och den ligger stadigt på 55 - 60 grader. Snälla hjälp!

Kristoffer

Problemet är löst!

Den tunna, ganska breda, kopparfärgade kabel som sitter längst bak i Minin hade åkt ur sin plats. Jag klämde tillbaks den och nu går datorn helt perfekt igen!

1
Bevaka tråden