Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux till ipod 80GB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har provat att installera linux till ipod video 30/80 GB??

hehe ingen som svarar. Jag har installerat det på min 80Gb iaf och det fungerar bra.:)

Hur fungerar linux på ipoden? Vad gör det?

Ursprungligen av zappo_92:

Hur fungerar linux på ipoden? Vad gör det?

råkade att installera inställningar för 30GB iPoden :S
men ska försöka fixa till mig..

här kan du läsa lite http://www.ipodlinux.org/Main_Page
man kan installera Doom m.m

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-12 16:47

Använd även sökfunktionen här på sidan, tidvis så har det varit en hel del diskussioner om Linux på podden.

Ursprungligen av Spyder:

Använd även sökfunktionen här på sidan, tidvis så har det varit en hel del diskussioner om Linux på podden.

okey. men har fått igång det på min iPod 80Gb nu iaf
håller på å krånglar med Doom just nu

  • Medlem
  • 2007-03-12 17:58

PodLinux is currently safe to install on 1st, 2nd, and 3rd generation iPods.

Vågar man verkligen testa? tänk om den pajjar .. ingen garanti då? :S

Hej när jag hade laddat ner programmet för att installera linux i min ipod 80gb så stod det att den inte kunde hitta min ipod vad kan det bero på? har nån haft samma problem?

  • Medlem
  • 2007-03-18 01:02

En kille installera linux på sin ipod , nu har den pajjat å han vågar inte lämna in den. För om dom märker att han har linux får han ingen garanti+att han måste betala för deras felsökning:(

eh, men det vellan vilken extern HD som helst

bara att spola om disken till default partioner + filsystem [kanske går att återställa tom med en recover av partions tabellerna] finns inte sånt på MACarna under su\sudo eller så? kan inte mac kan inte hjälpa .. men det ska nog inte vara nåt trassel tror jag om inte disken e pajj vill säga, men då e det ju ny som gäller

\\ kolla vidare på det iaf!

1
Bevaka tråden