Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbaste laptopen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-18 19:52

Hej!

Funderar på att köpa en MBP 17" 2.33.

Är den ett bra val även om man kommer köra mycket / mest windows på den?
Är på jakt efter så vass dator som möjligt då jag skall göra av med allt statitionärt men behöver så mycket kraft som möjligt ur den bärbara.

Att kunna köra OS X är såklart ett stort bonus.. men vad finns det på marknaden? Dålig koll på vad det finns för kraftfulla bärbara och hur dom står sig mot MBP.

Core2Duo 2,33Ghz är Intels snabbaste processor för bärbara datorer (snabbare än AMDs dito om jag förstått allt rätt) så det blir nog inte så mycket snabbare på den fronten oavsett märke. Grafikkortet däremot är väl inte det snabbaste som finns men nåt säger mig att det kommer stå sig ett bra tag. Beror väl helt på vad man tänker göra med datorn. Så på grafikfronten går det att få tag på rejälare grejer.

Sen beror det väl också lite på hur viktigt batteritid, vikt och storlek är. Är det väldigt viktigt ligger MBP bra till.

Om du mest ska använda den som stationär dator kan du skaffa ett externt 3.5" kabinett med Firewire 800 och boota från den. Då borde det verkligen gå undan.

Om du behöver datorn *nu* så ska du förstås köpa den, men var medveten om att det är rätt troligt att det kommer en ny modell inom 2-3 månader. (Ta det inte som ett löfte, bara som en varning.)

• Medlem
  • 2007-03-18 21:41

Adrian B:

Har du koll på intels roadmap så man vet vad man kan "gå miste om" i värsta fall så att säga om man hade köpt nu och det kommer en ny om 2-3 månader.

Ursprungligen av cyppe:

Adrian B:

Har du koll på intels roadmap så man vet vad man kan "gå miste om" i värsta fall så att säga om man hade köpt nu och det kommer en ny om 2-3 månader.

Troligtvis blir det nog en speedbump isåfall, fast man kan ju aldrig veta.

Endast Apple vet säkert, men på http://buyersguide.macrumors.com/ kan man åtminstone lfå en gissning baserad på statistik.

1
Bevaka tråden