Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JAlbum 7.0 släppt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JAlbum - det utmärkta (och fria!) programmet för att skapa fotoalbum för publicering på webben - har uppdaterats till version 7.0 nu. Det är en lång lista på nyheter, där det främsta är att användargränssnittet är helt omarbetat:

  • User interface completely redesigned. The new user interface is intended to be easier to use and more extendable, but not less powerful. Parts of the old tab-based user interface is now hidden under settings windows with only the most frequently used options (skin and style selection) on the main window.

  • Now co-developed on Mac and Windows to ensure that JAlbum should look good and work perfect on both systems

  • Completely redesigned publish section. The new publish section is also intended to be easier to use, but also more powerful. One can now visually browse a remote server using a directory tree control and manage directories like in any full featured ftp client (add, rename and delete directories).

  • JAlbum now allows you to build virtual album structures. You can pick images and folders from anywhere on your harddisk to your album. Just drag and drop them onto JAlbum!

  • Improved publishing robustness. JAlbum will now reconnect and reattempt serveral times if a file fails to be published before giving up

  • High quality image scaling now considerably faster

  • Minor improvements to file sharing user interface

  • JAlbum now supports variable image sharpening natively (not just via filter plugin)

  • Several languages updated. Thank you all translators!

  • Bundled Chameleon skin updated to v4. More powerful and 3 times as fast!

  • Bundled the popular Flash based BananAlbum skin (v5.0)

  • Bundled BluPlusPlus skin updated to v3.12

  • Compiled for Windows with updated Excelsior Jet 4.8 compiler

  • Packaged for Mac as a standard dmg distribution

Läs mer eller gå direkt till nerladdningssidan.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-01 10:37

Riktigt mysigt program faktiskt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-02-01 15:11

Synd bara att det är krångligt att använda med iPhoto.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-01 15:32
Ursprungligen av ahmedmo:

Synd bara att det är krångligt att använda med iPhoto.

Krångligt? Dra bilden från iphoto till programmet? Är det krångligt?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-02-01 17:49

Går det? Okej måste test! Ett utmärkt program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-03 19:29

JAlbum ser intressant ut. Hur står sig iWeb i denna konkurrens?

Ursprungligen av soha:

JAlbum ser intressant ut. Hur står sig iWeb i denna konkurrens?

JAlbum är inriktat på att producera fotoalbum med iWeb är ett generellt program för att göra alla (nåja) typer av hemsidor. Så det är bara delvis de konkurrerar med varandra. Men mer än så vågar jag inte säga, då jag inte använder något av programmen själv, andra kanske kan ge lite mer erfarenheter på det området.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 12:48

Jag får inte min JAlbum att fungera. När jag ska publicera får jag svar att jag måste öppna port 50002. Jag är skitdålig på nätverksinställningar. Hur göra det?

Annars verkar programmet vara jättebra!

  • Medlem
  • 2007-03-03 21:32

Jag har använt JAlbum lite då och då. Skapar thumbnails på ett enkelt vis. Använder albumfunktionerna bara ibland. Hur som helst är det ett mycket bra program som rekommenderas varmt. Version 7 är ett klart lyft, ffa vad gäller gränssnittet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-04 13:37

har letat efter ett bra album program länge nu, håller på att tanka det, hoppas det är något att ha

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-20 15:03

Den som letar efter ett bra album för webben, glöm inte att flickr + photofront är nästintill en oslagbar kombination, främst när det gäller kraftfullhet och enkelhet.

flickr +photofront in action > http://gallery.niqlas.se

http://www.yesterdayslife.com/photofront/

Ursprungligen av niqlaz:

flickr +photofront in action > http://gallery.niqlas.se

Flashigt, minst sagt

1
Bevaka tråden