Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp jag har distat ljud, hur fixa till?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första inlägget på 99musik och jag hoppas verkligen på ett mirakel inlägg från någon av er.

Jag har en inspelning med sång som distar emellanåt. IBland lite och ibland mindre. Jag kan inte ta om utan det är detta som måste användas.

Jag vet att det är svårt att fixa men hoppas ändå på att man på nått sätt kan få det att låta mer ok än det gör idag.

Finns det några plugins eller program?

Ja, det finns det..

Så länge det inte slår i taket allt för mycket går det antagligen att rädda...

Waves har gjort ett antal pluggar som fixar allt från brum, brus, dist.... och pluggarna heter just, Waves xhum, xcrackle, xnoise....

Jag tror de finns både som vst och som rtas osv,

Lycka till.

Tackar. Vet du pm det finns så att man kan köra det i Final Cut Pro?

Det vet jag inte... det beror helt på vad för format det är på pluggarna i Final cut... om det är AU, så kanske det finns... men som sagt... jag har bara använt dem i PC-världen och som vst-pluggar i Cubase. Det kan ju kanske hända att Sountrack Pro har nåt liknande för distat film-ljud....

• Medlem
  • 2007-03-22 16:25

Dock, Wavespluggar är lika bra som de är dyra. Väldans.

sant, kostar det så smakar det.

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-27 14:25

... och ingen av wavespluggarna är väl särskilt bra på att ta bort dist. XCrackle funkar ibland, men den är ju tänkt till LP-knaster och sånt.

Pröva att tanka ner soundbooth-betan från adobe labs, och så prövar du att redigera i spektrumläge. då kan du nog rita bort en del distorsion.

1
Bevaka tråden