Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar pa att skaffa NI Reaktor - men har lite fragor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-21 16:37

Tjena,

Jag har kommit till vagens ande med mitt nuvarand workflow - Cubase, lite pluggar och lite hardvara kanns inte bra langre. Jag vart inspirerad av denna video fran NI's hemsida och tankte att detta verkar kul - sarskilt som jag ar ganska teknisk (ar systemutvecklare till yrket).

Dock verkar jag inte begripa om det jag vill gora gar, jag kan ha missuppfattat Reaktor totalt.

Alltsa: Jag vill ladda en av de coola beatboxarna i Reaktor, leka lite, hitta nagot kul. Nu vill jag lagga till en patternprogrammerad synthslinga. Da vill jag kunna "dra" in en synth fran manadens user library (sag en vanlig analog sak med tva oscillatorer tex), modifiera den att ha en sekvenser och sedan trycka pa play igen - boom sa har jag beatboxen och synthslingan snurrandes.

Ar det sa reaktor fungerar? Eller ar det sa att om jag laddat en beatbox och vill ha en synthslinga sa maste jag borja fran borjan, komponent for komponent och modifiera beatboxen till att goar det jag vill + modifiera GUIet? Eller ar det enklaste sattet att jobba med Reaktor att kora Cubase och ha flera VSTi-instanser av reaktor, med beatboxen i den ena och en synth i den andra instansen?

Om nagon har lust att fortydliga detta for mig sa vore det grejt! Hur jobbar du med Reaktor?

Daniel

Enklaste sättet är nog att använda flera instanser av Reaktor. Lättare både att hantera klockning, separata utgångar och patchar på det viset.

Men annars går det att göra det du vill, fast det kan ta ett tag att sätta sig in i Reaktor-tänket, speciellt med en del av de större ensemblerna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-27 00:49

det kan vara lite krångligt med större ensembles ja, om de inte är så välgjorda måste man oftast spara inställningar på flera delmoduler ..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 07:34

nihad: fast det är ju det som är styrkan med senaste versionen av reaktor - att man kan låta ensemble-modulen vara master och låta alla underliggande moduler automatiskt spara alla snapshots under den...?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-27 11:49

yess, i de fall de är programmerade bra, som ex. acrobat, men på vissa ensembles har de inte gjort detta, då måste man spara separat .. det var det senare jag klagade på, hehe

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 12:35

Jo, iofs måste ju "store by parent" och "recall by parent" vara iklickade under "instrument properities: snapshot" och det kan ju folk glömma som du säger...;)

1
Bevaka tråden