Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man uppdatera enstaka program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ystad
  • 2007-03-21 20:20

Hur gör man om man endast vill uppdatera Mail.app och iChat?

Jag gjorde en blunder när jag installerade Tiger första gången. Jag tog bort Mail.app eftersom jag hade tänkt använda Thunderbird. Och med tider har det kommit programuppdateringar som jag använt mig av. Nu är det så att jag tröttnat på Thunderbird och vill använda Mail.app. Efter installation av Mail (från min Tiger-DVD) har jag nu stött på mitt problem. Jag har inte den senaste versionen. Hur gör jag nu?

btw behöver jag säga att jag är en switcher?

• Medlem
  • 2007-03-21 20:41

Om du har de senaste versionerna av resten av systemet uppdateras bara det som behöver uppdateras. Och i Programupdaterararen (i äppelmenyn) väljer du vilka uppdateringar du vill göra.

• Medlem
  • Ystad
  • 2007-03-21 20:47

Resten av systemet är up-to-date, men problemet är att det inte dyker upp nåt nytt om Mail i Programuppdateringen. Jag har Mail 2.0.8 och vill gärna uppdatera till 2.1.1 som jag tror är det senaste.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-21 21:43

Kan du inte ladda hem senaste uppdateringen som innehåller Mail från Apples hemsida och installera den?

Det går inte att på ett enkelt sätt uppdatera enskilda program. Installera uppdateringen till 10.4.9 igen:
http://www.apple.com/support/downloads/macosx1049comboupdateintel.html

Det finns program som man kan använda för att installera enskilda program, exempelvis Pacifist, om man vet i vilken installerare de finns.

Men vill man göra det lätt för sig drar man bara in 10.4.9 en gång till.

Kan du inte uppdatera/söka efter senaste version inifrån själva Mail?

Ursprungligen av johan_tanying:

Kan du inte uppdatera/söka efter senaste version inifrån själva Mail?

Nej. Det går inte dessvärre.

• Medlem
  • Ystad
  • 2007-03-22 10:35

Jag löste det genom att använda Pacifist. Tackar för hjälpen!

1
Bevaka tråden