Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Windowsinstallation

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har försökt att återinstallera Windows, eftersom det uppstod en del problem. Först tog jag bort Windowspartitionen, men sen när jag med Boot Camp vill partitionera hårddisken igen möts jag av meddelandet:

Your disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.
Back up the disk and use Disk Utility to format the disk as a single MacOS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again.

Kan någon hjälpa mig att förstå vad det är som inte stämmer och vad jag egentligen ska göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-25 17:25

Har råkat ut för detta själv. Jag använde mig av Carbon Copy clonersom förde över alla filer till en extern HD sedan raderade jag hårddisken och körde in allt igen då funkade det.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-25 17:47

Troligen är hårddisken mycket fragmenterat, så att det blir stopp att skapa bootcamp partitionen.

Jag skulle gissa att om man deframenterar hårddisken så går det skapa partitionen utan problem. Det är mycket större jobb o tid att klona till extern hårddisk o.s.v.

Det vore intressant få höra från er om skulle avhjälpa med deframentering...

1
Bevaka tråden