Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undvika automatisk uppdatering?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter min kraschade hårddisk är det ända stället jag har min musiksamling sedan 10 år tillbaks på min Ipod-mini. Ska nu lägga in de på datorn via Yamipod. Vad jag nu är rädd för är att Itunes ska börja uppdatera min Ipod automatiskt och radera ut det som finns på den samt lägga in de fåtal låtar jag nu har. Så vart ändrar jag det här? Eller ska jag tom avinstallera itunes och bara jobba med Yami-ipod? Går det? Tacksam för ett eller flera svar, tack på förhand.

MvH

/Simon

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-26 08:06

Du kan välja att bara jobba med YamiPod om du vill, men jag vet inte om jag skulle rekommendera det, själv tycker jag att programmet fortfarande är lite för osmidigt att använda.

Men du kan ju använda YamiPod för att föra tillbaka musiken till din dator, och bygga upp ditt iTunes-bibliotek igen innan du startar iTunes med iPoden inkopplad. Jag har även för mig att man ska kunna undvika den automatiska uppdateringen genom att hålla inne nån knapp, men jag minns inte vilken...

Starta iTunes först och se till att kryssa ur allting som har med automatisk uppdatering att göra innan du kopplar in iPoden..

Ett annat program för at dra ur musiken ur iPoden är Senuti (sök på Versiontracker eller MacUpdate.

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-26 10:40
Ursprungligen av johan_tanying:

Starta iTunes först och se till att kryssa ur allting som har med automatisk uppdatering att göra innan du kopplar in iPoden.

Problemet är ju att inställningen för automatisk uppdatering ligger i iPoden, så man kan inte stänga av det förrän iPoden är inkopplad.

1
Bevaka tråden