Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har under helgen gått igenom en del i Apple TV OS X och funnit en del intressanta saker.
Namnet på AppleTVs grafiska interface kallas för BackRow
Projekt namnet på Apple TV OS X var Riptide och är idag uppe i version 2.0
AppleTVs BackRow har tydliga kopplingar till iTunesMusicStore som visar att Apple har byggt stöd för att kunna beställa musik & filmer direkt från din AppleTV (om detta dock kommer användas återstå att se)
AppleTVs BackRow har också kopplingar till 480i och 720p Trailers
andra saker som jag set och som förvånar mig som finns i Apple TV OS X är bla DVD drivrutiner ?!
Jag hoppas/tror/misstänker att detta BackRow kommer att ingå i Leopard, så att man även kan köra en Mac mini (t.ex.) som mediacenter. Därav DVD-drivisar. Det vore naturligt att Apple satsar på ett bättre interface än det halvdana FrontRow.
Intressant! Det känns som om vi har en spännande sommar framför oss i macvärlden (efter en lite händelselös vår). Leopard kommer, iPhone släpps och så borde större delen av Apples produktutbud få sig en uppdatering.
Intressant! Det känns som om vi har en spännande sommar framför oss i macvärlden (efter en lite händelselös vår). Leopard kommer, iPhone släpps och så borde större delen av Apples produktutbud få sig en uppdatering.
Tyvärr släpps ju iPhone inte i Sverige till sommaren, men man lär ju få en drös med smaskiga recensioner att suga på. De andra händelserna blir dock mäkta intressanta de också.
AppleTV verkar bli mycket intressantare än jag trodde den skulle bli. Det verkar ju faktiskt vara ett alldeles riktigt OS X där under och man kan ju bara tänka sig vad mäktiga saker man kommer att kunna göra med den. Den gick i ett nafs från att vara en ganska tråkig, begränsad klump till att verka bli en klart prisvärd leksak.
Efter att ha sett att det faktiskt är ett riktigt OS X på AppleTV blir jag ganska sugen på att iPhone skall släppas. 2007 kan bli ett sjukt bra Apple-år
Larva dig inte. Du vet vad jag menar. Snart 3 månader gått av 2007 och i princip inget har hänt. En telefon som inte går att köpa än är i princip allt.
Larva dig inte. Du vet vad jag menar. Snart 3 månader gått av 2007 och i princip inget har hänt. En telefon som inte går att köpa än är i princip allt.
Precis. Att den inte kommer hit spelar mindre roll för mig faktiskt, jag skulle nog ändå inte köpa den omedelbart. Vad jag är ute efter är recensioner och erfarenheter (och kanske hack?), hur den fungerar i IRL helt enkelt, det är spännande!
Ursprungligen av Rickard A:
Ja, förutom att Apple faktiskt levererat AppleTV och folk hackar den som tokiga just nu. Det är inte en produkt för alla, men det är ändå en intressant produkt som har en än mer intressant framtid. Det är första gången som Apple levererar något som inte är en mac men ändå kör någon form av Mac OS X på. Så helt händelselöst har det inte varit, men bortsett från AppleTV, så har inte mycket hänt.