Hur långt är klippet?
Det finns några möjligheter. Har du DVD Studio Pro så kan du följa beskrivningen annars får du trixa med ditt program (idvd tror jag inte funkar men har ingen erfarenhet av det)
Starta upp ett nytt DVD SP projekt. Detta borde gå att fixa med två menyer och Bakgrundsfilm
Skapa Menu 1
1:a meny, first play. Lägg in klippet som "Set Background" här kan du i "Inspectorn"
med dragreglagen ställa in vilken bild du vill att det ska sluta på.
OBS! Detta är GOP (Group of pictures) och det är inte säker att du kan stanna exakt på den bildruta du vill. Men om det är slutrutan borde det funka utan problem.
Menu 2
Högerklicka och "Duplicate" Menu 1 är enklast
I "inspecktorn ställer du in "Start" samma bildruta som i Menu 1 var End.
Gör ett video spår med det korta klipp (vinjett?) som du vill skall spelas innan själva filmen ställ in i Inspectorn "End jump" till din film.
Lägger in knappar som vanligt och låt knappen gå till vinjettspåret.
Om du vill ha samma klipp/vinjett spelas upp om man klickar på någon av knapparna
behöver du gör två lika vinjettspår med olika "End jump" det kanske går att skripta så att man klarar sig med ett gemensamt videospår men jag vet inte hur.
Tillbaka till Menu 1
I Inspectorn ställ in "At end>Timeout> 0 Sec, Dropdown Action
Där väljer du Menu 2 [Menu] eller den knapp du kanske vill ska Highlight:as direkt
Tror att det bästa är att skapa två klipp
Klipp 1
För Menu 1, det klippet ska sluta på önskad bildruta.
Klipp 2
För Menu 2, det klippet ska börja på önskad bildruta och i ditt fall verkar klippet
bli en ruta lång.
OBS! gör det som en film (ingen skärmdump eller export picture) och komprimera på samma sätt som med klippet för Menu 1.
Misstänker tyvärr att hoppet mellan Menu 1 och Menu 2 kommer att märkas.
När jag testar med Simulate i DVD SP ser det bra ut men antagligen kan det strula när man kör det från skiva