Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackat min Mac Pro, kör Apple TV på den

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

sådär nu var det klart .. ja nästan i alla fall. Tydligen så gick det efter mycket om och men att göra om Apple TV:s GUI (Finder) till en helt vanlig Application som fungerar som ett helt vanligt Program ... precis som frontrow gör på min mac pro ...

så nu har jag under Program/AppleTV/AppleTV.app ... som bara är att dubbelklicka så sstartar FrontRow 2.0 (BackRow) på min Mac Pro .. tyvärr har jag ingen IR på min Mac Pro så jag kommer inte vidare i menyerna ..

är det någon som vet något program som lurar en icke IR mac att den har en ir och som gör att när jag tex klickar höger på tangentbordetså skickar den en signal så som om man klickat höger på ir kontrollen

altså en typ av Apple IR Emulator ... ? någon ?

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-29 16:52

Jag sätter 1 kr på att tråden snart stängs...

Ursprungligen av Wire:

Jag sätter 1 kr på att tråden snart stängs...

varför då ?

Ursprungligen av Tussen69:

varför då ?

Vissa forum följer nitiskt den amerikanska lagen DMCA och andra liknande lagstiftningar (vi lider ju nu av någon liknande lag i Sverige), antingen av rädsla för rättsliga repressalier, eller för att de verkligen tror på dem. Jag har dock inga belägg för att 99.se är ett av dessa forum, men vi får se...

En annan anledning till att tråden stängs kan vara att du upplevs fråga efter något utan att presentera bevis för att du lyckats få backrow att fungera, samt att fråga inte direkt passar rubriken.

Även detta inlägg kan mycket väl vara en bra anledning till att stänga tråden:D .

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-29 18:51

99.se har (eller i varje fall har haft) en ganska sträng policy mot diskussioner om
och med piratad programvara.

Och min gissning är att AppleTV.app inte har köpts från Apple....

har du en nyare sonyericsson telefon kan du ju styra frontrow med den över blåtand

kan man överhuvud taget köra front row utan ir-mottagare?

Jag kanske är ute och cyklar o tolkar Tussen69s problem fel men jag kan köra Frontrow utan fjärren, äpple esc för att öppna sen är det bara att använda piltangenterna o enter för att navigera o starta de olika applikationerna....fast det kanske är annorlunda på Backrow jaja nu har jag skrivit den här tråden och orkar inte sudda

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-03-29 21:53

Vore intressant med en guide eller liknande om hur du har gjort.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-29 21:58

du måste ha en ir-mottagare, och det finns lyckligtvis en ir mouse driver, semtex på appletvhacks.net har mer info om detta. du måste även skriva ett applescript som dödar applikatinen när du t.ex. får en fil bild1.png på ditt skrivbord som du skapar genom att ta en skärmdump, eftersom dom flesta andra snabb-kommandon är blockade. själv kör jag appletv-findern på en macosx86 på en vanlig pc. fint som snus, om man har en gammal pc stående.

som svar lite på olika saker här .

att köra AppleTVs Backrow är igentligen inte svårt alls ... kort och gott handlar det om att Finder.app som finns på AppleTV OS är igentligen inte alls Finder utan mer BackRow.app omdöpt ... så genom att döpa om Finder.app till typ Backrow.app och ändra rätigheterna samt en mindre patch på den binära filen så fungerar det fint fint på Mac Pro som vilken Applications som helst ...

enda sura med Backrow är att den är programerad UTAN någon form av stöd för tangentbordskomandon . dvs Backrow accepterar endast instruktioner från IR . och Mac Pro har ju ingen ir ..

det finns ett hack som Emulerar tangentbordet till att agera som en IR motagare . elelr rättare sagt OS X tror att tangentbordet Är en IR motagare .. dock blir det ett j*vla problem här eftersom då fungerar inte TANGENTBORDET ! ..

Jag ser som den smidigaste lösningen att skappa en Application som emulerar om tangentbordet som en IR motagare TILLFÄLIGT ... alltså när startar BackROW så blir tangentbordet en IR motagare . och när man avslutar backrow så blir tangentbordet ett .. tangentbord igen ... dock verkar inte detta finnas än .. och inget jag själv klarar av att göra ...

som sagt så ligger det en grundlägande skilnad mellan FrontRow och Backrow .. och det är att Backrow saknar helt stöd för tangentbord .. och därmed stöd för kontroll via Bluetooth (sony ericsson) eller någon annan form än IR-Remote ...

så svar på frågor . Backrow går att köra på Mac Pro men inte kontrollera ... surt

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-04-21 12:55

Borde man inte kunna köra AppleTV:s OS från en extern disk där man har både OS:et och mediafilerna man vill köra? Det vore ju nice att ha.. Jag har OS:et "löst", men vet inte hur jag ska göra för att peta om det till en fristånde app som jag kan köra rakt av. Det jag har sett på nätet är att det funkar, men är tydligen mycket buggigt.. Förslag?

1
Bevaka tråden