Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp en gammal PC-Cubase räv att fatta Logic Express!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min macBook i går eftermiddag. Har aldrig använt mac innan, och aldrig Logic, så jag känner mig totalt förvirrad, Jag kan Cubase utan och innan, men det har jag inget för här. Jag ser att programmet får MIDI input när jag trycker på klaviaturet, men det låter inget när jag spelar, inte ens på de förinställda Garageband instrumentspåren. Och hur jag aktiverar mjukvarusyntharna är ett ännu större mysterium. Ge mig tips, please!

• Medlem
  • 2006-12-13 15:11

Rtfm?

• Oregistrerad
  • 2006-12-13 15:38
Ursprungligen av BMX:

Rtfm?

Sånt jävla meningslöst svar! Tycker du att det tillförde nått?
Det skilljer sig rätt mycket i upplägget på cubase å logic så då kan det väl va snällt att ge en hint istället för att vara dryg?

Kan tyvärr inte logic och de få gånger jag har suttit med det så hade jag tyckt att det hade varit grymt skönt med nån som hade kunnat pusha mig åt rätt håll

Manualen är förvirrande, men jag lyckades enabla syntharna efter en timmes planlöst klickande.... Riktigt bra ljudkvalitet må jag säga! Dock hittar jag bara två inserts per kanal, går det inte att få mer än så?

"4 inserts, 8 sends per channel" i Logic Express enligt Apple. Vet inte om de räknar instrument som en av insertsen i det dock.

När du gjort av med 2 inserts på en kanal så får du automatiskt en ny insert, och en ny....upp till 4 (I logic express)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 14:07

Switchade själv från Cubase till Logic någon gång under Kritaperioden, och minns att det var ett litet h-sike att få fart på saker och ting. Det var som att lira harpa med boxhandskar, och allt var liksom "bakvänt". Idag är lyckligtvis programmen mer lika varandra än på den tiden, men känner mig ändå nödgad att bidra med några tröstens ord: När du väl fått kläm på Logic så vill du aldrig byta tillbaka. En trevligare framtid utlovas!

hjälp! jag har precis samma problem som trådförfattaren och har nog tryckt på varenda knapp i hela programmet. håller på att bli tokig här och ska göra en inspelning ikväll! nån som kan hjälpa mig och berätta hur man gör? vore grymt tacksam...

stellan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 16:21

Håll nere musknappen över ett intrument slot... då får du fram menyn med mjukvarusyntar

1
Bevaka tråden