Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel sampler med Step SEQ

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-01 23:40

Tja ..

undrar om det finns nån enkel o relativt billig burk som har en sequencer av X0X typ och som man kan ladda in egna samplingar i ..

typ som machine drum uw, fast billigare och kanske även mer kompakt .. och med mer minne

- - - - ? - - - -

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-01 23:52

typ som en redrum på burk kanske

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-04-01 23:53

tror du på: esx el es1...?? <.koorg

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-01 23:59

aaa, den såg någolunda bra ut men faller på två punkter, 32khz sampling och, framförallt, endast stereopar ut .. den större (röda med rör) var dock för avancerad ..

bra kandidat ändå den lilla med guldfärg ..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 07:21

Kan man inte ladda in samplingar i en Yamaha RM1X?

32khz är inte så illa. De flesta människor över typ 20 hör ändå inte frekvenser över 15 khz. Stereopar ut är såklart betydligt värre.

Kanske en MPC + TR626 ? Eller valfri sampler + 626, fast iofs är många samplers överdrivet komplexa för bara trummor.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-04-02 07:34

Nihad: Testa en ES-1/ES-1 mkII innan du bestämmer dig. 32 kHz räcker gott för allas förstörda öron som Imported Johannes nämner. Kompressoralgoritmen i ES-1 är hur illa men "rätt" som helst t.ex.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-02 08:08

altså det som jag verkligen vill åt är X0X kontrollen på typ 5-6 spår ... mao en controller som skulle funka med exempelvis reaktor massive mer parameterfeedback är också väldigt intressant, men så vitt jag vet har bara dendär svindyra lemuren det ..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 08:18

Jag är helt hundra på att Korg har gjort något precis som Lemuren, men nu hittar jag ingenting om den Varken pris, namn eller info..

Har för mig att jag sett ett videoklipp om det någonstans?

zthee: Tänker du inte på Yamaha Tenori-On?

Jag skulle nog köra gammal Roland-trummis + separat sampler om jag verkligen var ute efter x0x-programmering och samplade ljud. Eller MPC1000 + JJOS. Eller XBase + sampler om du vill kunna spotta ur dig CC, fast där är ju begränsat antal spår ett problem.

Parameterfeedback går väl att få med en Behringer BCR? (eventuellt med lite tricksande med OSC-meddelanden)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 10:28

Fm, det var klart jag tänkte på den Men det kanske inte är samma sak som en lemur?

Nej. Samma grundidé, gränssnittet är en skärm man trycker på, men Lemur är mer som en Wacom Cintiq (färgskärm, multitouch, man kan bygga gränssnittet själv) och Tenori-On snarare en synt med inbyggd sequencer och 16x16 blinkande knappar som gränssnitt.

...och funkar säkert utmärkt som x0x-sequencer om man kan få den att spotta ur sig midi.

ES-1/ER-1 fungerar bra som sequencers till annat.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-04-02 15:36
Ursprungligen av Volantiz:

ES-1/ER-1 fungerar bra som sequencers till annat.

Dock kan man bara styra tonlängd på två kanaler på er-1, tror jag iaf.

TR505 [626 för shuffel] + CCkontroller du redan äger + en billig akai sampler .. om man vill låta duktig

ES1 e hel grymt kompentent för fultekkno -- ovan kostar några hundringar mer men inte mkt vi bra deal

du kan ju i o f s få en EMU ultra för i kring 2k men:
Danmark röstade Nej

Den 28:e september röstade 53,1% av danskarna nej till EMU. Det var ett överraskande högt stöd för nej-sidan, eftersom nästan alla opinionsmätningar och "experter" hade förutspått ett jämt resultat. Valdeltagandet var högt, omkring 88%

··~ emun har inbyggd SEQ + beatMunger...kool sak .. ↓ odlarn kolla in dom!

Senast redigerat 2007-04-02 18:11
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-04-02 18:08

dagens inlägg

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-04-03 10:33

http://www.myspace.com/transistormonkey
la upp ett kort stycke av ren lek med ES-1, tyvärr inspelat på laptopens mono-ingång..
Fultekkno.. kanske det!

1
Bevaka tråden