Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod bråkar med mig. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Ipod nano som är drygt ett år gammal. Den har alltid funkat helt kalas och jag har skött om den bra.

Men imorse hände nånting konstigt. När jag väljer spår är det som om >>-knappen är intryckt hela tiden för när jag drar igång ett spår väljer den nästa o nästa osv ända tills spellistan tar slut.

Jag har försökt att starta om den med Menu o mittenknappen ett par gånger men det hjälper inte.

Är det nån annan som haft samma problem? Behöver verkligen hjälp med detta.

Tack!

En vän trodde att det kunde vara kortis eftersom det kan vara fukt. Har lagt den nånstans torrt och laddar för att få upp värme och förhoppningsvis ånga bort fukten.

Återkommer!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-04 09:49
Ursprungligen av rasmuseuren:

Har en Ipod nano som är drygt ett år gammal. Den har alltid funkat helt kalas och jag har skött om den bra.

Men imorse hände nånting konstigt. När jag väljer spår är det som om >>-knappen är intryckt hela tiden för när jag drar igång ett spår väljer den nästa o nästa osv ända tills spellistan tar slut.

Jag har försökt att starta om den med Menu o mittenknappen ett par gånger men det hjälper inte.

Är det nån annan som haft samma problem? Behöver verkligen hjälp med detta.

Tack!

Jag har samma problem. fick detta efter jag updatera min ipod.
fick göra en åter ställning av systemet då funkade.

  • Medlem
  • 2007-04-04 21:04

Hade samma problem här om dagen. Satt på tåget till malmö och hade glömt
knappkombinationen för att reseta ipoden. Kom dock på det efter ca 15 minuters experimenterande och efteråt så funkade allt perfa!

Funkar!

Det var som ni så strul med programvaran. Rensade den och uppdaterade. Funkar perfekt nu igen.

Var påväg att köpa en ny imorgon

Tack för svaren!

Mvh Rasmus Eurén

Javla skituppdateringar som Apple håller på med. Efter senaste uppdateringen (som fortfarande har många olösta buggar kvar) så var min skum. Bla så visades ingen albumart (som fungerat perfekt dagen innan) och annat strul. Efter att jag gjort en återställning på den och laddat in all musik på nytt så fungerade det igen. Man undrar ju vilken sketen kvalitetskontroll de har på Apple....

Som en parentes så har jag varit på G att överväga en Mac i framtiden med dualboot, men även om jag gillar OS X skarpt så blir man ju minst sagt skeptisk till Apple och kvalitet på deras mjukvara och känns inte helt bekvämt för mig efter erfarenheten av iPod (som jag annars gillar skarpt i övrigt).

1
Bevaka tråden