Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt gränssnitt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rätta mig om jag har fel, men varför kan man inte styra alla musik från iTunes via AppleTV? Idag är det ju tvärt om!
Det är lite svårt att bläddra bland 25.000 låtar via Apple TV, som har ett hemskt gränsnitt, så jag vill ju använda iTunes som "fjärrkontroll" till all musik och media som visas på TV:n eller spelas i stereon.
Jag trodde att AppleTV skulle fungera som en avancerad AirTunes. Men om jag fattat det rätt så räcker det inte med en AppleTV och en Airport Extreme för att spela upp musik trådlöst i stereon från iTunes, jag måste även ha en AirTunes!?

Jag kan som sagt ha missat någonting, men för mig verkar det vara helt idiotiskt!

Ursprungligen av JohnnyEagle:

Rätta mig om jag har fel, men varför kan man inte styra alla musik från iTunes via AppleTV? Idag är det ju tvärt om!
Det är lite svårt att bläddra bland 25.000 låtar via Apple TV, som har ett hemskt gränsnitt, så jag vill ju använda iTunes som "fjärrkontroll" till all musik och media som visas på TV:n eller spelas i stereon.
Jag trodde att AppleTV skulle fungera som en avancerad AirTunes. Men om jag fattat det rätt så räcker det inte med en AppleTV och en Airport Extreme för att spela upp musik trådlöst i stereon från iTunes, jag måste även ha en AirTunes!?

Jag kan som sagt ha missat någonting, men för mig verkar det vara helt idiotiskt!

AppleTV är inte tänkt till detta ändamål som du syftar på. till detta är just en Mac Mini perfekt för eller en Mac nano (Apple TV hackad)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 20:17

Det låter som en AirPort Express är vad du är ute efter. Apple TV är ju tänkt som en fristående enhet mer lik en stationär iPod.

Ursprungligen av vanilj:

Det låter som en AirPort Express är vad du är ute efter. Apple TV är ju tänkt som en fristående enhet mer lik en stationär iPod.

AirPort Expres och AirTunes är helt ok för att skicka musik från datorn till sin stereo .. men tänk på att det itne är realtid vi snackar om här . AirTunes buffrar musik strömmen vilket ger en märkbar födröjning i ljudet . typ 1 sek ..

så om du vill ha en möjlighet att spela musiken och endast musiken från din dator till stereon utan att behöva dra en kabel då är Airport Express prefekt . men inte i övriga fall ..

1
Bevaka tråden