Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste jag uppgradera till 802.11n för att kunna använda 100Mb/s?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en ny iMac 20´´och nu ska Gavlenet uppgradera internet till 100/10. nu har jag 10/10. Jag har ett Airport extreme med Itunes.

Är det så att jag måste pynta 18 kr och uppgradera till 802.11n för att kunna utnyttja 100 ner?
Har förstått att några är missnöjda efter uppgraderingen. Är det så att risken är stor att internet kommer sega eller bugga efter uppgraderingen?

Henrik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-05 17:24

Om du har den nya Airport Extremen så följer "n" aktiveraren med på installations skivan.
Och ja du måste aktivera "n" funtionaliteten i din iMac för att kunna få höga hastigheter över den trådlösa uppkopplingen, kör du kabelbundet behöver du inte göra något.

Ok..

tack för svaret. Har inte den nya Extremen utan köpte den gamla några månader innan den kom så jag får aktivera "n" funktionen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-05 17:37

Den gamla Airport Extremen har ingen "n" funktionalitet, så det spelar ingen roll om du aktiverar "n" kompabiliteten i din iMac, du kommer ändå att sitta på samma hastighet.

1
Bevaka tråden