Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda AppleTV som DVD-spelare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något knep som gör att man kan spela DVD-filmer, med DD eller dts-ljud, via AppleTV? Jag vill inte behöva sitta och rippa och konvertera hela min filmsamling för att kunna kolla på en film nån gång... Jag vill ju dessutom kunna nyttja hembion fullt ut...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-05 19:43

Det finns ingen sådan lösning i dagsläget. Vill du få över dvd-filmer till Apple TV så får du rippa dem själv.

Synd Ska precis köpa ny dvd-spelare, det hade varit ett bra alternativ... Skumt val att inte ha en dvd-spelare i enheten...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-07 09:45
Ursprungligen av kaospassageraren:

Synd Ska precis köpa ny dvd-spelare, det hade varit ett bra alternativ... Skumt val att inte ha en dvd-spelare i enheten...

Det är ju inte det den är avsedd för. Det är som att säga att det är dumt att det inte sitter en dvd-spelare inbyggd i din tv ungefär.

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-04-07 10:38
Ursprungligen av vanilj:

Det är ju inte det den är avsedd för. Det är som att säga att det är dumt att det inte sitter en dvd-spelare inbyggd i din tv ungefär.

Jag tycker att det är dumt att det inte sitter en blue-rayspelare i min brödrost...

Menar bara att det är väl OK att uttrycka önskningar som går utöver de givna ramarna - och för en produkt som konkurrerar med mediacenterlösningar är det ingen långsökt synpunkt att det vore att föredra om den klarade ungefär samma saker... jag tycker också att det vore bättre med funktionalitet för DVD/extern USB-disk/och integrerad DVB-T mottagare eller åtminstone möjligheten att koppla in min elgato-sticka.

Det hade inte Apple tänkt sig - då hade de byggt det - och det inser ju alla. Men jag väntar på en MacMini med AppleTVs Backrow i alla fall.

Ursprungligen av kaospassageraren:

Finns det något knep som gör att man kan spela DVD-filmer, med DD eller dts-ljud, via AppleTV? Jag vill inte behöva sitta och rippa och konvertera hela min filmsamling för att kunna kolla på en film nån gång... Jag vill ju dessutom kunna nyttja hembion fullt ut...

vad du kan göra är att inslatera VLC på din AppleTV som sedan kan spela dina DVD skivor som rippade Video_TS kataloger med full dts och allt .

Vi är ju faktiskt i skiftet mellan DVD och HD-DVD/Blu-ray, detta kan ju vara en avanledningarna att de inte satte in någon alls.

1
Bevaka tråden