Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa d80 i hong kong

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-04-06 17:21

Tjenare.

Jag har en kompis som pluggar där och det går tydligen att pruta ganska rejält så jag tänkte köpa en nikon d80 via honom. Någon som har erfarenhet av att handla där? Något speciellt man ska tänka på eller vara noga med?

Har en till fråga gällande SD-kort. De är säkert billigare där de med. Grejen är att jag inte har en aning om vad man ska ska sikta på och akta sig för. Tänkte mig ett 4GB SDHC kort, men vad finns dom i för hastigheter? Vilka märken är bra respektive råliga?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-06 22:56

När det gäller minneskort är jag snål. Således SanDisk Extreme III. Inte för att det är ett billigt minneskort. Men man är säker på att slippa strul. Det tror jag blir både enklare och billigare i längden. Och eftersom att kortet är så snabbt kanske det kan överleva mer än ett hus?

Annars är det väl bara att testa kortet om man ändå ska köpa det i butik. Funkar det så funkar det säkert. Men jag vill inte ha småfel, så jag vågar inte.

Minneskort

Ursprungligen av Bjarte:

När det gäller minneskort är jag snål. Således SanDisk Extreme III. Inte för att det är ett billigt minneskort. Men man är säker på att slippa strul. Det tror jag blir både enklare och billigare i längden. Och eftersom att kortet är så snabbt kanske det kan överleva mer än ett hus?

Annars är det väl bara att testa kortet om man ändå ska köpa det i butik. Funkar det så funkar det säkert. Men jag vill inte ha småfel, så jag vågar inte.

Tycker inte runt 400:- för ett 2GB minneskort är ngt att prata "dyrt" om.
Här hemma i Svedala, inkl frakten...

Speciellt inte om man köper en kamera för 7-8 tusen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-09 18:04
Ursprungligen av Goflorp:

Tycker inte runt 400:- för ett 2GB minneskort är ngt att prata "dyrt" om.
Här hemma i Svedala, inkl frakten...

Speciellt inte om man köper en kamera för 7-8 tusen.

Står inte ett ord dyrt i mitt inlägg va?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-04-07 21:42

vart hittar du 2GB SD kort med bra hastighet för 400 kr här i sverige?

Ursprungligen av erkus:

vart hittar du 2GB SD kort med bra hastighet för 400 kr här i sverige?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=32266

Eller pratar vi inte om samma (typ av) kort ?

1
Bevaka tråden