Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Prova Handbrake eller MacTheRipper, har ingen större erfarenhet men har kört de båda för längesedan då jag ville se på mina skivor som inte är en R2:a.
mactheripper 'kopierar' bara filmen till hårddisk och sorterar bort regionskodningar odyl för exempelvis backup.
handbrake komprimerar filmen (från skiva eller från en rip) till mer hanterbart format/storlek. (h264/xvid)
ffmpegx är ett (plottrigare) alternativ till handbrake med fler inställningsmöjligheter.
(egentligen är alltsamman bara pek&klick-frontends till opensource-baserade terminalapplikationer.)
Mactheripper är väl fortfarand PPC-program. Finns det nåt motsvarande rip-program som är Universal Binary? Jag vill alltså ha ett för att lägga VIDEO_TS-mappen på hårddisk. Det kan inte HandBrake göra va?
Mactheripper är väl fortfarand PPC-program. Finns det nåt motsvarande rip-program som är Universal Binary? Jag vill alltså ha ett för att lägga VIDEO_TS-mappen på hårddisk. Det kan inte HandBrake göra va?