Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Joggingrunda med iPod?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Är det någon som vet om det är säkert att springa med sin iPod?

I och med att där är hårddisk så har jag inte vågat testa det ännu.

Tack!

Klart!
Apple har ju till och med sammarbete med Nike

Mjo, i och för sig, men där handlar det ju ändå om Nanon, som i sig är väldigt lätt och liten

Så min fråga består.

Tack!

  • Medlem
  • 2007-04-10 18:01

Jag kan inte svara för iPod video, men jag springer själv med min iPod mini och det funkar klockrent. Det borde inte vara nån skillnad mellan iPod mini och iPod video på den saken.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-10 18:47
Ursprungligen av Muppo:

Jag kan inte svara för iPod video, men jag springer själv med min iPod mini och det funkar klockrent. Det borde inte vara nån skillnad mellan iPod mini och iPod video på den saken.

Andra sidan sitter det inte en hårddisk i din.
Ifs inte hört att det ska vara problem med HD försedda iPods.

HD försedd iPod?! Nice! är det något man kan lägga till efteråt?

Ursprungligen av HenketheMan:

HD försedd iPod?! Nice! är det något man kan lägga till efteråt?

Eeehhh.... va?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-10 19:32
Ursprungligen av Tjarven:

Andra sidan sitter det inte en hårddisk i din.
Ifs inte hört att det ska vara problem med HD försedda iPods.

Det gör det visst. Minin har hårddisk. Jag har en mini, och har gjort allt möjligt med den. ABsolut sprungit jättemycket.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-10 20:24
Ursprungligen av desh:

Det gör det visst. Minin har hårddisk. Jag har en mini, och har gjort allt möjligt med den. ABsolut sprungit jättemycket.

Minin har hårdisk ja. Blanda runt tankarna lite där du skrev minin med mini text.

Ursprungligen av HenketheMan:

HD försedd iPod?! Nice! är det något man kan lägga till efteråt?

30-80Gb versionerna har Hårddisk.
Tydligen minin också hårddisk som jag missat.
Dom mindre Nano 2-8Gb har internminne.
Har jag fel menar du och vad har jag missar då, eller du?

Ursprungligen av Tjarven:

[/B] 30-80Gb versionerna har Hårddisk.
Tydligen minin också hårddisk som jag missat.
Dom mindre Nano 2-8Gb har internminne.
Har jag fel menar du och vad har jag missar då, eller du?

Du menar flashminne antar jag.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-10 22:13

Jag sprang med min 20 giggar av generation 2 utan problem ett par tre gånger. Det var värre att åka skidor, eftersom det var minusgrader då

  • Medlem
  • 2007-04-10 22:16

HD = Hårddisk, tror det blev en misstolkning där... fast HDD är väl den riktiga förkortningen (Hard Disc Drive)

Men jo, minin har en microdrive, en liten hårddisk som är relativt stöttålig.

Jaha, my bad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 20:32

jag kan som undantaget säga att min iPod (4:e generationen) spårade ur och jag fick en HDD-krash i den när jag joggade andra gången.
Det började med att den tappade musiken ibland, men stannade man så funkade det.
Men andra gången så låste den sig, och jag fick aldrig igång den igen.
Men den var då ~1år gammal, kanske därför.

Jogga med Ipod Video

Jag har joggat med min Ipod Video (i armfodral) i alla väder, alla terränger och även cyklat MTB med den (flugit över styret mm) och den har hållt, eller båda mina 30 & 60 GB har fungerat utan problem.

Kanske har jag haft tur men jag tror att du lugnt kan testa.

/Kaffemannen:)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-05-09 00:47

ang att jogga med HDD versioner av iPod:

iPoden läser ju inte från hddn hela tiden när, men om du skulle råka stöta till den när den gör det är risken avsevärt mkt större att den går sönder än om du inte gör det. Dvs, tappar du den i golvet när den inte läser så är det nog ingen fara med hddn, gör du det när den läser: Aj då.

Jag skulle defenitivt inte rekomendera att springa med en HDD som läser. Troligen går den inte sönder för det, men du ökar defenitivt risken att den går sönder pga det.

  • Medlem
  • 2007-05-09 17:14

Ipod mini:n har 32 mb "skakminne", ungefär 20-30 minuter. (alltså tiden man kan spela innan den behöver läsa på disken.) 30 GB G5:an har också 32mb, medans 60 och 80 giggarn har 64 mb "skakminne". Alltså inte direkt stor risk när du är ute och springer. Jag springer regelbundet med min iPod, utan problem, aldrig varit med om att den inte klarat av att läsa när jag varit ute.

  • Medlem
  • 2007-05-10 11:37

Du tror inte att apple tänkt på att folk använder sin mp3 när man tränar?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-05-10 16:30

Iofs sant Muppo.

Det är ju mest när man startar den eller om man beslutar för att byta album mitt i joggturen... eller om du skulle råka springa längre än 20-30 minuter då.

Jobbar på en premiumreseller, så tro mig, HDD-baserade iPods KAN gå sönder om du springer med den eller tappar den... Allt handlar ju om den bestämmer sig för att läsa just då.

Apple är bra på att tänka på saker, klart dom aldrig skulle gå ut med att man inte ska springa/hoppa med iPoden. Hur skulle det se ut?
Däremot så har dom sensorer i sina bärbara som känner av hastiga rörelser och då låser HDDn. Något som mig veterligen inte finns i iPods. Troligen en kostnads och energiförbrukningsfråga

  • Medlem
  • 2007-05-12 14:36

jo men om inte apple går ut med att man inte får springa med den så borde man väl få en ny om den går sönder? har dock inte kollat igenom instruktionerna så det kanske finns nån punkt om det.

jag joggar med min ipod 5g 80gb
helt lungt ^___^

1
Bevaka tråden