Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få en ny Ipod Nano

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-11 15:57

Hej. Jag har köpt begagnad Ipod Nano 2gb för 1000 spänn.
Nu ångrar jag mig lite, eftersom den är repig och batteriet räcker inte så länge som jag vill att den ska göra. Desuttom misstänker jag att förra ägaren har "tappat den i vattnet", eftersom displayen är sådär lite småsuddig bakom glaset (hade likadan på min mobil som jag råkade tappa i vattnet).
Som sagt är jag ganska missnöjd med köpet. Jag fick garanti på den, och det är sådan garanti+ från Expert. Som jag kan redan gissa ut, så får jag inte en ny Ipod genom att säga att det är dålig batteri. Men jag har funderat, om det skulle finnas möjlighet att få Ipoden att sluta fungera på grund av ändringen i Firmware, eller radera den helt, och sedan säga att Ipoden bara dog. Skulle de ta in den på lagning / reflashing av firmwaren eller likannde, eller skulle jag bara få en helt ny?
Tack för svar.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-04-11 17:48

du kan säga att du inte vill vänta o ska resa om nåra dar och vill ha en ny......bara en ide....

Om det är en såkallad "druggeförsäkring" du har så är det ju bara till att bada ipoden i något skojj tills den dör, då du får ut en ny via försäkringen.

Så sa de iaf till mig när jag tecknade "drulleförsäkring" till min mobil på Power för något år sedan, "Börjar telefonen bli sliten så är det bara att slänga den i backen eller bada med den så får du ut en ny på försäkringen"

Ring expert och kolla vad som gäller deras försäkring.

//MVH

Ursprungligen av Berger:

Om det är en såkallad "druggeförsäkring" du har så är det ju bara till att bada ipoden i något skojj tills den dör, då du får ut en ny via försäkringen.

Så sa de iaf till mig när jag tecknade "drulleförsäkring" till min mobil på Power för något år sedan, "Börjar telefonen bli sliten så är det bara att slänga den i backen eller bada med den så får du ut en ny på försäkringen"

Ring expert och kolla vad som gäller deras försäkring.

//MVH

HAHAHHAHAHAHAA!!!!!
Så jävla oseriöst av en försäljare att säga.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-04-13 08:04

Ja, ska man vara paragrafryttare så är det ju faktiskt anstiftan till bedrägeri...

1
Bevaka tråden