Har följande problem:
Köpte en dvd-skiva som jag säkerhetskopierade med programmet "DVD decrypter" på min PC. Sedan använder jag programmet "storm codec" för att kolla på filmerna på PC:n. Nu har min pc lagt av så jag tog min externa hårddisk med alla dvd-filmer och kopplade in den till min iMac G5.
Men jag kan inte se filmerna med svenskt ljud! Har försökt öppna filerna i den inbyggda dvd-spelaren utan resultat. Har även försökt med följande program utan resultat: Quicktime, VLC (ver.0.8.6), DivX (senaste) och Mplayer OS X (som visserligen spelar filerna men inte som en enda film utan som små filer och inget kommer i ordning och ljudet är på engelska). Har även laddat ner DivX:s decrypter men när jag vill ändra mina filer med dekryptern stod det endast att det inte fungerade.
Jag vill alltså bli tipsad om ett bra program som är som en dvd-spelare (man kan göra val på skärmen med musen i menyerna som i "storm codec") så att jag kan spela mina säkerhetskopierade dvd-filmer på macen. Jag vill kunna se filmerna med svenskt ljud eftersom det är mina barn som vill se sina filmer.
MVH
Fexe