Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie HD 6.0.2 hänger sig när jag skapar nytt projekt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 12:55

Är det någon som vet vad det är för fel när imovie bara hänger sig när jag försöker skappa ett nytt projekt.
Får ett felmeddelande som säger "Programet iMovie HD har oväntat avslutats"
Har senaste version 6.0.2 och kör en iMac Intel Core Duo.
Tacksam för svar.

Kanske du ha redn löst problemet men här kommer i alla fall ett svar!

Ja - det med stabiliteten kan man jo undrar på. Min iMovie tvärhänger sig efter någon timmes jobb. Väldig störig för min del...
Jag kan tänka mig att du få installerar om den. Ibland när man uppgraderar datorn och använder sig åt vissa program samtidigt så kan det tillställer problem. Nu vet jag inte vad du ha gjord eller inte gjord men jag tänkte uppmärksamma det ochså.
Drar din iMovie till papperskorgen och radera den. Sen lägg in installationsskivan och installerar om den. Efter du ha uppdaterad iMovie till 6.0.3 försök skapa ett projekt igen.
Ett annat tips är att laga skivrättigheterna i Skivverktyget. Programmet finns i mappen verktygsprogram som ligger i programmappen i sin tur.
Ett annat fel kan ochså vara att man försöker skapa ett projekt på en plats på skivan där man inte ha rättigheterna till.
Lycka till...

1
Bevaka tråden