Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

ledsen om jag ställer en korkad fråga men jag är inte så hemma på detta med webdesign.

Jag har via Get a freelancer anlitat en indisk firma för att bygga min hemsida. de verkar vara grymt duktiga på att koda men designen är en annan historia.

De skickar över bilder med designförslag men allting ser väldigt bluddrigt och oskarpt ut (text, bilder osv). Vad beror detta på och hur skall jag förklara för dem vad jag menar?

Tack på förhand!

Vi vet inte vad du har fått, vi vet inte vad du vill ha, vi vet inte vad du anser vara fel...

Bifoga gärna en bild, och berätta vad det är som du tycker är fel.

Gör desajnen själv eller anlita en duktig desajner och skicka det materialet till dem istället.

Dom designar väl templaten i photoshop, och lägger även in fejkttext där för att visa hur det kan bli. Sen sparar dom en jpeg och mailar dig och självklart bli inte en liten brödstil i en 72 ppi-bild så värst tydlig.

Hör om de inte kan spara designförslagen som photoshop-pdf med bibehållen vektordata och inbäddad text.

1
Bevaka tråden