Jo, telefonerna lär ju utvecklas, och det ultimata är ju att koppla sin vanliga telefon till skype. Jag älskar min B&O t ex.
Men fortfarande så är det ju endast en lur, så länge man inte har en basenhet med multipla lurar.
Och nej, du är inte representativ - de flesta människor har inte en MacBook som drar 60W - Svensson har en hembyggd pece med ett nätagg på ca 300W
Och även om Svensson hade haft en MacBook så hade inte resten av Svenssons familj haft telefon hemma om fru Svensson tagit med sig datorn till jobbet
Vad jag försökte påpeka här var inte att vi 20 åriga singlar med gravt datorintresse skulle förlora något på att ha Skype, utan att det finns ett antal faktorer som ofta förbises och inte räknas in i kalkylerna när det talas om hur fantastiskt Skype är.
Och Skype är, som jag påpekade, fantastiskt, och jag använder det dagligen i mitt arbete, och att vara utan Skype hade i dagsläget varit en omöjlighet.
SkypPro verkar ju intressant, men tyvärr visade det sig att de inte har italienska skypein's