Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med den inbyggda bildskärmen på iBook G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag äger en iBook G4 1.07 GHz sedan sommaren 2004 och den har fungerat bra bortsett från hårddiskkrasch efter drygt ett år. Nu har dock bildskärmen ballat ur. Bilden som visas är större än själva skärmen samtidigt som bilden rör sig då jag flyttar musmarkören, dessutom har bilden blivit något oskarp vilket är tröttande för ögonen. Inte så lätt förklara det här, ni får komma hem och kika

Jag har provat det mesta: startat om, stängt av, kopplat i och ur extern skärm (LG Flatron TFT LCD monitor L1715S), ändrat upplösning, kört Disk Utility-repair disk permissions.

Dagarna innan problemet uppstod blev datorn riktigt varm 2-3 gånger och fläkten gick igång, vilket annars i princip aldrig händer. Datorn har också varit allmänt seg det sista, så jag tänkte jag får ta och köra ett gammalt pc-knep: starta om. Det var då problemet uppstod, när jag höll på att stänga ner Firefox.

Är det någon där ute som har förslag på lösningar vore jag grymt tacksam, det här funkar inte längre!

Jag använder OS X 10.4.9 och så här ser det ut:
ATI Mobility Radeon 9200:

Chipset Model: ATY,RV280M9+
Type: Display
Bus: AGP
VRAM (Total): 32 MB
Vendor: ATI (0x1002)
Device ID: 0x5c63
Revision ID: 0x0001
ROM Revision: 113-xxxxx-125
Displays:
Color LCD:
Display Type: LCD
Resolution: 1024 x 768
Depth: 32-bit Color
Built-In: Yes
Core Image: Not Supported
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Display:
Status: No display connected

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-21 16:39

Kolla Systeminställningar -> Hjälpmedel -> Zoom
Ställ den på Av så går det nog bra.

Tack så mycket, nu funkar det kanon!!

1
Bevaka tråden