På en PC verkar det finnas lite problem när databaserna blir ordentligt stora, någon form av minnesläcka kanske. Finns rätt mycket att läsa om det på fotosidan "punkt" se. Bridge är ju hur snabbt som helst men bygger å andra sidan inte databas på samma sätt som LR, den utgår ju mer från en egen mappstruktur. Nu har jag bara testat båda på PC och LR känns OK, men lite segt ibland medan Bridge på samma PC känns snabbt och kvickt. Båda bygger ju på ACR4 vilket syns i gränssnittet även om LR kanske är lite mer elegant. Tror definitivt att LR kommer med en uppdatering, frågan är väl kanske bara NÄR? För varje uppdatering av ACR torde också en uppdatering av LR komma.
PS. För de som sett att jag ställt frågan om studentlicens på LR här på sidan så har jag nu fått svar, det kostar ca 900-1000kr från bla misco. Grymt bra pris för ett sådant program. Problemet för mig är ju att jag måste ha PS och då får man Bridge med på köpet så frågan är vad det blir till slut. Testperioden (nr 2) börjar lida mot sitt slut så jag måste ta ett beslut.